loading...
akhbar tecnolozh10
saqar بازدید : 56 سه شنبه 12 اسفند 1399 نظرات (0)

 خط‌ونشان واتس‌اپ برای کاربران، به تصمیم جمعی برای خروج از این پیام‌رسان منجر شد. اپلیکیشن واتس‌اپ در یک اولتیماتوم، شرط ادامه سرویس‌دهی را اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با فیس‌بوک تعیین کرده است. کاربران اما به این رفتار قلدرمآبانه اعتراض نشان دادند. مدیران واتس‌اپ و فیس‌بوک درباره این اولتیماتوم، بیانیه جدید دادند. 

 

تردید درباره پذیرش شرایط جدید واتس‌اپ برای حریم خصوصی یا ترک این اپلیکیشن و نصب پیام‌رسان‌های جایگزین، دغدغه‌ای است که این روزها ذهن کاربران این اپلیکیشن را درگیر کرده است. با وجود آنکه در ابتدای امسال پیام‌رسان واتس‌اپ با داشتن ۲میلیارد کاربر فعال، عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا را از آن خود کرد، اما به نظر می‌رسد حواشی اخیر اولتیماتوم این اپ به کاربران، برای پذیرش شرایط جدید اشتراک‌گذاری داده‌هایشان با فیس‌بوک، محبوبیت این پیام‌رسان را متزلزل کرده است. فیس‌بوک (شرکت مادر واتس‌اپ) امیدوار است از محبوبیت واتس‌اپ بهره‌برداری کرده و به تبلیغات‌کنندگان اجازه دهد از طریق این اپلیکیشن تماس بیشتری با مشتریان داشته باشند.

 

فیس‌بوک اعلام کرده شرایط جدید شامل حساب‌های کاربری در انگلیس یا اتحادیه اروپا نمی‌شود. اما خارج از اروپا کاربران باید با اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با زیرمجموعه‌های فیس‌بوک موافقت کنند. این اطلاعات شامل  شماره تماس‌ها و اطلاعات پروفایل بوده و محتوای پیام‌ها را دربرنمی‌گیرد. سخنگوی این غول فناوری تایید کرد که به روزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی در صنعت متداول است و این شرکت همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

 

  شفاف‌سازی درباره اشتراک‌گذاری داده‌ها 

با توجه به رمزنگاری نقطه به نقطه‌ای که واتس‌اپ بر پیام‌های کاربران اعمال می‌کند، این اپ مدت‌ها در صدر عناوین امن‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا قرار داشت ولی نگرانی‌های ایجاد شده درباره اینکه این اپلیکیشن چه داده‌هایی را با شرکت مادر یعنی فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد، موجب شده است خیل عظیمی از کاربران به مهاجرت به پیام‌رسان‌های جایگزینی مانند سیگنال و تلگرام اقدام کنند.پس از انتقادات شدیدی که این روزها متوجه واتس‌اپ شد، مدیران این شرکت مجبور به توضیح شده و تاکید کردند تغییرات مذکور شامل پیام‌های خصوصی کاربران با دوستان و خانواده‌شان نمی‌شود.مدیران واتس‌اپ در پیامی اعلام کرده‌اند پذیرش قوانین جدید، لطمه‌ای به حریم خصوصی کاربران وارد نخواهد کرد و پیام‌های خصوصی کاربران که با دوستان و خانواده رد و بدل می‌شود، شامل داده‌های به اشتراک گذاشته شده با فیس‌بوک نخواهد شد. این پیام‌رسان تاکید کرده که این امر تنها پیام‌های رد و بدل شده با اکانت شرکت‌ها برای مقاصد تجاری را دربر خواهد گرفت و این رویکرد واتس‌اپ موجب افزایش شفافیت خواهد شد.در پیام اخیر این پیام‌رسان تصریح شده است که پیام‌های رد و بدل شده با کسب و کارها و شرکت‌ها، متفاوت با پیام‌های دوستانه و خانوادگی است. با توجه به آنکه شرکت‌ها برای مدیریت ارتباطاتشان به خدمات میزبانی نیاز دارند، این اقدام باعث خواهد شد تا کسب و کارها قادر شوند با دریافت سرویس‌های میزبانی امن از فیس‌بوک، پیام‌های خود با مصرف‌کنندگان و مشتریانشان را مدیریت کرده، به سوالات آنها پاسخ دهند و داده‌های مفیدی را درباره محصولات و خدمات جدید و اطلاعات خرید با آنها به اشتراک بگذارند.

 

با وجود این بسیاری از کارشناسان معتقدند اشتراک‌گذاری داده‌های واتس‌اپ با فیس‌بوک موضوع تازه‌ای نیست و از زمانی که این شرکت توسط فیس‌بوک خریداری شد در حال انجام است. ویل کت کارت، مدیرعامل واتس‌اپ در توییتر اعلام کرد: «باید روشن کنیم که این آپدیت ارتباطی تجاری را توصیف می‌کند و شیوه اشتراک‌گذاری اطلاعات با فیس‌بوک را تغییر نمی‌دهد. این آپدیت روی نحوه ارتباط خصوصی مردم با یکدیگر در هر جای جهان که باشند، تاثیر نمی‌گذارد.»

 

آدام موسری، یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک که این روزها هدایت اینستاگرام را برعهده دارد در توییتی اعلام کرده است درباره این به روزرسانی سیاست‌های واتس‌اپ، اطلاعات غلط زیادی منتشر شده است. وی تاکید کرد به روزرسانی سیاست این اپ به هیچ وجه بر حریم خصوصی کاربران تاثیر نخواهد داشت و به اشتراک‌گذاری داده با فیس‌بوک ابدا موضوع جدیدی نیست. وی گفته است: «ما نمی‌توانیم پیام‌های خصوصی شما را ببینیم یا تماس‌های خصوصی‌تان را بشنویم، کما اینکه فیس‌بوک نیز نمی‌تواند.»

 

تلاش فیس‌بوک برای بهره‌برداری از واتس‌اپ با افت رشد درآمد این شرکت شبکه اجتماعی جدی‌تر شده است. طبق اعلام این شرکت، پیام‌رسان بیش از ۵۰ درصد در بسیاری از کشورهایی که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده‌اند رشد داشته است اما این رشد به درآمد تبلیغاتی بیشتری منجر نشده است زیرا واتس‌اپ در میان پلت‌فرم‌هایی نبوده که فیس‌بوک در آنها کسب و کار تجاری قوی داشته است.

 

  رویکردهای متفاوت در احترام به کاربر

واتس‌اپ اندکی پس از شدت گرفتن حواشی، اقدام به شفاف‌سازی درباره نوع داده‌هایی که از کاربران با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد کرد و به شائبه‌های به وجود آمده درباره احتمال نقض حریم خصوصی کاربران پاسخ داد. اما آنچه فراتر از این امر موجب نارضایتی کاربران این پیام‌رسان شد، نوع رویکرد واتس‌اپ نسبت به پذیرش شرایط جدید حریم خصوصی و در نظر نگرفتن حق انتخاب برای کاربرانش بوده است. پیام‌رسان ۲ میلیارد کاربری واتس‌اپ در نوتیفیکیشنی به کاربران اعلام کرد در صورت عدم پذیرش شرایط جدید توسط کاربران تا تاریخ ۸ فوریه (۲۰ بهمن)، از ادامه خدمت‌رسانی به آنها خودداری خواهد کرد. بسیاری از کاربران این رویکرد واتس‌اپ را قلدرمآبانه تلقی کرده‌اند و از احترام قائل نشدن مدیران این اپ برای تصمیم کاربر گلایه کرده‌اند.

 

مهاجرت کاربران پیام‌رسان واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگر به قدری محسوس بوده است که در روزهای اخیر سرورهای پیام‌رسان سیگنال تحت هجوم یکباره کاربران با اختلالاتی مواجه شدند و مدیر اجرایی تلگرام، پاول دورف نیز روز گذشته از عبور تعداد کاربران فعال این اپ پیام‌رسان از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر خبر داد. بر اساس جدیدترین اعلام، ظرف ۷۲ ساعت اخیر، ۲۵میلیون کاربر جدید به این پیام‌رسان اضافه شده‌اند.دورف در روزهای اخیر در پیامی طعنه‌آمیز خطاب به مدیران واتس‌اپ، رمز موفقیت و محبوب بودن تلگرام میان کاربران را «احترام به کاربران» عنوان کرده بود. رویکرد تلگرام نسبت به کاربران خود نیز در روزهای اخیر واکنش‌های جالبی را از سوی رسانه‌های مختلف دریافت کرده است. در پی اغتشاشات اخیر آمریکا، بخش قابل ملاحظه‌ای از شبکه‌های اجتماعی آمریکایی اقدام به تعلیق یا مسدود کردن حساب‌های کاربری متعلق به دونالد ترامپ و افراد نزدیک به وی کردند که این امر واکنش‌های متفاوتی را حتی از سوی سیاست‌مدارانی مانند آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان، درباره رویکرد شبکه‌های اجتماعی نسبت به مفهوم آزادی بیان در پی داشت. اندکی پس از کوتاه شدن دست ترامپ از شبکه‌های اجتماعی معروفی مانند توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و.... وی به پیام‌رسان تلگرام پیوست و شروع به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی از طریق کانال اختصاصی خود با کاربران کرد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068662.html

saqar بازدید : 32 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

زیروکلاینت چیست؟ – شناسایی گونه ها زیرو کلاینت و مزایای آن

19 خرداد 99 / توسط محمد کربلایی

زیروکلاینت، یک مدل محاسباتی مبتنی بر سرور است که در آن دستگاه رایانه کاربر پایانی هیچ فضای ذخیره محلی ندارد و امروز در این نوشتار هدف داریم به گونه ها زیرو کلاینت اشاره کنیم و به شما بگوییم که Zero Client چیست. یک زیروکلاینت می تواند در تضاد با یک تین کلاینت باشد که سیستم عامل و تنظیمات پیکربندی ویژه هر دستگاه را در حافظه فلش انواع زیروکلاینت اندوخته می کند در ضمن در ادامه مقاله، به طور کامل به شما روشنگری دیتا خواهد شد که زیروکلاینت چیست.

 

یک محصول Zero Client معمولی یک جعبه حقیر است که برای پیوندیدن یک صفحه کلید، موس، مانیتور و پیوندیدن اترنت به یک سرور از طریق دور برای کاربران ارائه می شود. میزبان سیستم عامل کلاینت و برنامه های کاربردی نرم افزاری است و می توان به چهره بی سیم یا کابل به آن دسترسی داشت. Zero Client ها بیشتر در یک زیرساخت دسکتاپ مجازی یا VDI استفاده می شوند.

 

مزایای زیروکلاینت

مصرف برق می تواند به اندازه 1/50 تفریق می یابد

دستگاه ها زیاد ارزان تر از رایانه های شخصی یا تین کلاینت هستند.

وسیله ای کارآمد و ایمن برای ارائه برنامه ها به کاربران پایانی است

مدیریت آسان

در یک پیرامون VDI، ادمین ها می توانند تعداد کامپیوتر های شخصی یا Edge ها را کاهش داده و چندین کامپیوتر شخصی مجازی را بر روی مشکل انگیزه ها کلاس سرور اجرا کنند.

 

در دنیایی مملو از انتخاب دستگاه برای VDI Zero Client ها مطمئنا برای لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های همراه و یا حتی تین کلاینت ها از کار نمی افتند و کماکان مشتریان ویژه خویش را دارند.

 

زیروکلاینت چیست؟

ممکن است در وهله اول، اسم زیروکلاینت برای شما عجیب باشد. Zero Client یک دستگاه سخت افزار کوچک ولی نیرومند است که به کاهش خرج ها، مصرف برق، فضا، سر و صدا و بی ثباتی امنیت، به شما کمک می کند که یک پیرامون VDI بارگذاری می شود.

 

زیروکلاینت چیست، انواع زیرو کلاینت، مزایای به کارگیری زیروکلاینت

دستگاه Zero Client

 

از مزایای استفاده از زیروکلاینت این است که حائز زمان بوت شدن زیاد تند است و همچنین به حفاظت IT کمی نیاز دارد و تقریبا  بدون سیستم عامل است.

 

در واقع، یک Zero Client هیچ سیستم عامل و هیچ حافظه محلی به عنوان یک دستگاه ندارد. این زیاد متفاوت از یک محیط رایانه ای رایج است و جایی که به عنوان مثال کامپیوتر های شخصی کل چیز را یکراست روی دسکتاپ محلی ذخیره دارند ولی در Zero Client، شرایط متفاوت است.

 

حتی با یک دستگاه Thin Client که حائز درجه ای از سیستم عامل داخلی و بعضی از حافظه محلی برای سفارشی سازی برنامه های کاربر نهایی است، زیروکلاینت متفاوت است. با Zero Client، کل برنامه های دسکتاپ از یک سرور از طریق دور تعبيه و بصورت مرکزی مدیریت می شوند.

 

پردازنده روی صفحه به نوع ای طراحی شده است که تنها با یک پروتکل خاص همانند VMware PCoIP یا Blast Extreme، Teradici PCoIP، Citrix HDX، Microsoft RDP، Parallels RAS و… قابلیت اداره شدن را دارند.

 

سخت افزار

همانطور که ذکر شد، یک زیروکلاینت یک قطعه سخت افزاری نسبتا حقیر است که حائز خاصیت های سبک، آرام و کارآمد برای کاربران کارآزموده دنیای IT است که فضای چندانی را به خود گزین کردن نمی دهد. سیستم عامل کاربر نهایی در یک سرور متمرکز به همراه برنامه های کاربردی میزبانی می شود.

 

زیروکلاینت، تفاوت هایی با یک کامپیوتر عادی دارد و همانطور که پیشتر ذکر شد، هیچ نوع هارد و یا سیستم عامل خاصی ندارد و شما می توانید فایل های نرم افزاری را تعبيه کنید و سپس به صورت مرکزی، آن ها را به سرور ارسال و مدیریت کنید.

 

سخت اسباب Zero Client به این صورت است که یک دستگاه Zero Client معمولی  نزدیک  زیر حدود 5 کیلو وزن دارد و به طور متوسط، نزدیک هفت تا هشت اینچ طول و پایین دو اینچ عرض دارد. به طور معمول، آنها دارای یک پردازنده دو هسته ای یا چهار هسته ای هستند و از پورت DVI، DisplayPort یا HDMI، درگاه های USB و VESA پشتیبانی کامل دارند. Zero Client ها معمولا شامل Outline، Mic In خواهند بود و از تنظیمات چند مانیتور حمایت می کنند الی بتوانید بهتر کارهای خویش را مدیریت کنید.

 

زیروکلاینت چیست، انواع زیرو کلاینت، مزایای به کارگیری زیروکلاینت

سخت افزارهای موجود در Zero Client

 

زیروکلاینت ها برای پیوندیدن از راه بعید ساخته شده اند و می توانید از طریق ابزارهایی نظیر RDP، سرور خود را مدیریت کنید.

 

مزایای استفاده از زیروکلاینت

همانطور که در بالا گفته شد، زیروکلاینت ها هیچ امکان ذخیره سازی درونی یا پردازش خاصی را برای کاربر نهایی ندارند و همه چیز در یک سرور از طریق بعید ذخیره می شود و بدست کارکنان IT گردانیدن می شود. Zero Client بسیار سریع بوت می شود،  نزدیک  هیچ نیازی به تعمیرات و حفاظت از لحاظ IT ندارد این ها فقط بعضی از مزایای Zero Client هستند. با استفاده از دستگاه زیروکلاینت، با کمترین میزان مصرف برق، بالاترین سطح امنیت را به دست می آورید.

 

تقریبا می توان گفت، در زیروکلاینت ها، امکان وارد شدن ویروس به سیستم وجود ندارد و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

یک دستگاه Zero Client معمولا به سرعت کمتر از 20 ثانیه وارد یک صفحه مشخص ورود به سیستم VDI و در آن صفحه قفل می شود.

 

برای وارد شدن به محیط، می توانید از RDP های مختلفی بهره‌گیری کنید.

 

سوالات متداول

در این سرنوشت از مقاله، پرسش و پذیرش هایی درباره زیروکلاینت برای شما مطرح شده است که می توانید با مطالعه آن، به دستاورد جدیدی از Zero Client برسید.

 

زیروکلاینت چیست، انواع زیرو کلاینت، مزایای به کارگیری زیروکلاینت

ورودی های دستگاه Zero Client

 

Zero Client چیست؟

Zero Client اسم یک دستگاه دشوار افزاری است که هیچ نوع ذخیره محیط‌ سازی ندارد و همچنین، در این مشکل انگیزه ها سیستم عاملی وجود ندارد. شما می توانید با استفاده از Zero Client، اقدام به تهیه نرم اسباب و سپس ارسال آن به سرور و مدیریت به صورت مرکزی کنید.

 

تفاوت کامپیوتر معمولی با Zero Client چیست؟

تفاوت زیروکلاینت با رایانه معمولی در این است که در این مشکل افزار هیچ نوع استوریج و سیستم عامل خاصی هستی ندارد و در ضمن به چهره تضمین شده، کم و بیش می طاقت گفت ورود ویروس به دستگاه Zero Client غیر شدنی است.

 

سخت افزارهای دستگاه Zero Client چیست؟

سخت افزارهای دستگاه زیروکلاینت به شرح زیر است:  حائز یک پردازنده دو هسته ای یا چهار هسته ای؛ از پورت DVI، DisplayPort یا HDMI، درگاه های USB و VESA حمایت کامل دارند.

 

نحوه پیوستگی به سرور از طریق Zero Client به چه چهره است؟

شما می توانید از راه RDP، اقدام به اتصال به سرور مرکزی کنید و نرم افزارهای جاسازی شده را به آن ارسال کنید.

saqar بازدید : 34 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
پاول دوروف با انتشار خبر عبور از ۵۰۰ میلیون کاربر نوشت از سال آتی بعضی از سرویسهای تازه تلگرام پولی خواهد شد. 

 موسس و مدیر اجرایی تلگرام در پیامی تلگرامی خطاب به کاربران خاطرنشان کرد بارها از وی پرسیده شده که منبع درامد شما از کجاست؟

 

وی جواب داد اکثراً از جیبش خرج کرده ولی از سال آتی ضمن ادامه رایگان بودن سرویس های فعلی، بعضی قابلیت های جدید برای کسب و کارها و کاربران ویژه درست خواهد کرد که آنها منبع درآمد جدید برای کمپانی خواهد شد.

 

دوروف ادامه داد بعضی از قابلیت های تازه نیاز به منابع مالی دارند و هزینه آن توسط این نوع کاربران پرداخت خواهد شد.

 

البته کاربران عادی قادر خواهند بود برای همیشه از تلگرام رایگان لذت ببرند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067079.html

saqar بازدید : 34 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
این روزها در حالی برخی انواع لپ‌تاپ در بازار با قیمت‌های بالای ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند، که فعالان این حوزه می‌گویند، قدرت خرید مردم کاهش یافته است و بسیاری از آنها به تعمیر و خرید کالای دسته دوم رو آورده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها در بازار لپ‌تاپ‌های بالای 100 میلیون تومانی کم نیستند. اما در مواردی قیمت‌ها از این هم بالاتر می‌رود. برخی از انواع آنها اکنون با قیمت‌های بالاتر از 200 و 300 میلیون تومان هم در بازار عرضه می‌شوند.

 

یکی از گران‌ترین انواع لپ‌تاپ‌‌ها، به برند اچ‌پی (HP) تعلق دارد. مدل HP ZBOOK با رم 64 گیگابایت به قیمت بیش از 320 میلیون و 570 هزار تومان عرضه می‌شود.

 

قیمت این لپ‌تاپ در سایت آمازون حدود 9 هزار و 140 دلار است. امروز قیمت دلار در صرافی ملی (تا ساعت 13:11 دقیقه)، 25 هزار و 780 اعلام شده که در نتیجه قیمت محصول مورد نظر معادل حدود 235 میلیون و 620 هزار تومان می‌شود.

 

یکی دیگر از گران‌ترین مدل‌های لپ‌تاپ در بازار، محصولی از برند ایسر (Acer) است. مدل ConceptD 9 با رم 32 گیگابایت که حدود 315 میلیون و 674 هزار تومان قیمت دارد.

 

ارزش این محصول در سایت آمازون حدود 9 هزار و 153 دلار است که می‌شود معادل حدود 235 میلیون و 960 هزار تومان.

 

محصولی از برند دل را هم می‌توان در فهرست گران‌ترین‌ها قرار داد. مدل Dell Alienware 17 که رم 8 گیگابایتی دارد، با قیمت حدود 215 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

 

قیمت این محصول در سایت آمازون، شش هزار دلار درج شده که معادل 154 میلیون و 680 هزار تومان است.

 

در میان مدل‌های برند لنوو (lenovo)، نیز محصولات بالای 200 میلیون تومانی یافت می‌شود. برای مثال مدل ThinkPad P71 با رم 32 گیگابایتی، حدود 207 میلیون و 780 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

این مدل در سایت آمازون، حدود پنج هزار و 850 دلار قیمت دلار که معادل حدود 150 میلیون و 780 هزار تومان است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78242.html

saqar بازدید : 39 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

پس از توسعه یک وب سایت توسط طراحان و تحویل آن به مشتری مرحله پشتیبانی یک سایت آغاز می شود. بنابراین پشتیبانی یک سایت شامل طراحی و تغییرات در سایت نمی شود. بلکه پشتیبانی به معنای تضمین عملکرد صحیح وب سایت است. البته می توان پشتیبانی از سایت را به گونه ایی دیگر نیز تعریف نمود یعنی وظایف دیگری را به وظایف شرکت پشتیبان سایت اضافه کرد مثلا درج و ویرایش محتوا، نگهداری از سئو و حتی تغییر در طراحی و غیره. که در این صورت معنای پشتیبانی از سایت تغییر می کند. پشتیبان سایت اما آن چیز که به طور مرسوم به عنوان پشتیبانی یک سایت در نظر گرفته می شود عملکرد سایت است.

پشتیبان سایت موظف است که عملکرد سایت را تضمین نماید و در صورت بروز مشکل در کوتاه ترین زمان مشکل را بررسی و رفع نماید. وظایفی که یک پشتیبان بر عهده دارد، انجام آپدیت های ضروری (آپدیت سیستم مدیریت محتوا و پلاگین ها)، انجام ایمن سازی های در موارد خاص، نگهداری از هاست، تشخیص و مقابله در برابر حملات هکر ها می باشد.

اغلب دیده می شود که صاحبان وب طراحی سایت و یا نگهداری سئو را بخشی از پشتیبانی سایت می دانند. در صورتی که هر یک از این بخش های سایت نیاز به توجه و قراردادی متفاوت دارد و در تعریف پشتیبانی سایت نمی گنجد.

بدون پشتیبانی چه خطراتی برای سایت به وجود می آید؟

همانطور که گفتم پشتیبانی به نوعی تضمین کیفیت تولید سایت نیز از سوی شرکت طراح می باشد. اما بدون پشتیبانی چه خطراتی یک سایت را تهدید می کند. شاید مهمترین آن انجام آپدیت ها در زمان مناسب است. اگرچه یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس با رابط کاربری آسانش همیشه به مدیر سایت اخطار لازم را برای بروز رسانی پلاگین ها و حتی نسخه جدید سیستم مدیریت محتوا می دهد، اما با این حال انجام این بروز رسانی اغلب اوقات با یک کلیک به پایان نمی رسد. به روز رسانی های معمولا دارای عوارض جانبی، عدم تطابق و ایجاد نقص عملکرد در وب سایت هستند برای همین بروز رسانی اکثر اوقات نیاز به یک شخص متخصص دارد.

اما چه اتفاقی می افتد اگر ما سیستم مدیریت محتوا و یا پلاگین های وب سایت را به روز رسانی نکنیم. هکر های همیشه به دنبال راهی برای نفوذ به وب سایت ها هستند. بنابراین آنها این حفره ها را در کدهای سیستم های مدیریت محتوا و پلاگین های نصب شده در آن جستجو می کنند. اما از سوی دیگر فعالان حوزه امنیت نرم افزار نیز با شناسایی این حفره ها به استفاده کنندگان از این محصولات اخطار داده و با ارائه نسخه جدید که این مشکل امنیتی و یا عملکردی که در آن حل شده، وب سایت های زیادی را از آسیب ایمن می نمایند. بنابراین بروز بودن قسمت پلاگین و سیستم مدیریت محتوا امری دائمی و ضروری می باشد.

اسپم ها نیز مشکل دیگری هستند که اغلب وب سایت ها با آن مواجه می شوند. معمولا این مسئله بخاطر پلاگین ها بوجود می آید. اسپم ها برای یک وب سایت می توانند بسیار پر هزینه باشند. چون مرورگرهای اینترنت مانند کروم، در زمان ورود کاربر به یک سایت در صورت وجود مشکل امنیتی و اسپم به کاربر اخطار می دهند و به احتمال زیاد کاربر به سایت اطمینان نکرده و سایت را ترک می کند. بنابراین سایت شما بازدید کننده و اعتماد با ارزش آن را از دست خواهد داد. از آن مهم تر موتور جستجوگر گوگل با شناسایی یک وب سایت حاوی اسپم یا یک سایت ناامن رتبه آن را در صفحه نتایج جستجو به علت ایمن نبودن کاهش می دهند. حتی نا امنی یک سایت می تواند آن سایت را از لیست نتایج جستجو حذف کند.

saqar بازدید : 37 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

شیائومی از سه گوشی هوشمند ردمی «K40» ،«K40 پرو» و «K40 پرو پلاس» با بهره‌مندی از چیپست‌های سری اسنپدراگون 800 رونمایی کرد. پرچمدار این سری مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است.

هر سه عضو این سری از نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز بهره می‌برند. نسخه معمولی مجهز به چیپست 7 نانومتری و دو نسخه قدرتمندتر دیگر با تراشه اسنپدراگون 888 در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

ردمی K40 پرو پلاس از دوربین اصلی‌ 108 مگاپیکسلی، نسخه پرو از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و درنهایت نسخه معمولی این سری از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

هر سه گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر E4 AMOLED سامسونگ با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل هستند که از گستره رنگی DCI-P3 و +HDR10  پشتیبانی می‌کند. همین مساله باعث شده بتواند امتیاز +A را از DisplayMate دریافت کند. روشنایی نمایشگر گوشی‌های جدید شیائومی را می‌توان در مجموع، 8192 مرحله و تا حداکثر 1300 نیت تنظیم کرد.

منبع:
saqar بازدید : 29 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

شیائومی از نسل جدید لپ‌تاپ‌های ردمی بوک پرو ۱۴ و ردمی بوک پرو ۱۵ در ۶ پیکربندی مختلف رونمایی کرد.

شیائومی سه نسخه از ردمی بوک پرو ۱۴ و سه نسخه دیگر از ردمی بوک پرو ۱۵ را معرفی کرده که همگی از پردازنده‌های تایگر لیگ اینتل Core i5 و i7 و پردازشگر گرافیکی انویدیا جی‌فورس MX450 بهره می‌برند. تمامی مدل‌ها از بدنه فلزی با رنگ «خاکستری روشن» برخوردارند که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به مک بوک پرو دارد.

 

 

 

ردمی بوک پرو ۱۴ از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7 و i7-1165G7 بهره می‌برند. در این لپ‌تاپ‌ها از گرافیک یکپارچه Intel Xe و پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce MX450 استفاده شده است. هر سه نسخه مجهز به حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD هستند. همچنین این لپ‌تاپ‌ها از صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی 2.5K و وضوح تصویر ۱۴۶۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره خواهند برد. قیمت این سه نسخه به ترتیب ۷۲۸ دلار، ۸۲۱ دلار و ۹۲۹ دلار عنوان شده است.

از طرفی دیگر ردمی بوک پرو ۱۵ از پردازنده‌های یازدهم اینتل Core i5-11300H و Core i7-11370H با گرافیک Intel Xe بهره می‌برد. در این لپ‌تاپ‌ها هم از پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce MX450 استفاده شده است. تمام سه نسخه ردمی بوک پرو ۱۵ مجهز به حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD خواهند بود. این لپ‌تاپ‌ها به ترتیب با قیمت‌های ۷۷۴ دلار، ۸۵۲ دلار و ۹۷۶ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت.

منبع:
saqar بازدید : 38 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)
 

سامسونگ در اپ «گلکسی لبز» ماژول جدیدی به نام «ترمال گاردین» یا محافظ حرارتی ارائه کرده که به کاربر امکان ارتقای قدرت پردازنده موبایل برای اجرای سریع‌تر و روان‌تر اپ‌ها را می‌دهد.

در بسیاری از پردازنده‌های کامپیوتر و موبایل قابلیتی به نام Throttle وجود دارد که به منظور جلوگیری از گرمایش بیش‌ از حد، قدرت پردازنده را محدود می‌کند تا مصرف انرژی نیز کاهش پیدا کند. این ویژگی هرچند به دوام بیشتر سخت‌افزار و جلوگیری از مشکلات احتمالی کمک می‌کند اما به خاطر اینکه باعث محدود شدن توان سخت‌افزاری می‌شود، خوشایند برخی کاربران نیست.

سامسونگ با توجه به این مساله ماژول جدید ترمال گاردین را در اپ «گلکسی لبز» ارائه کرده که امکان تعیین سطح Throttle را به کاربر می‌دهد. با استفاده از این ویژگی می‌توان کارایی پردازنده را به قیمت افزایش دمای موبایل کمی بالاتر برد تا اپ‌ها و بازی‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند. از طرف دیگر این امکان هم وجود دارد که آستانه تحمل گرمایی را پایین‌تر آورد تا به قیمت کاهش قدرت پردازنده، شارژ کمتری مصرف شده و گوشی کمتر گرم شود.

از آنجا که ممکن است کاربران ناآشنا با قابلیت Throttle آنرا به گونه‌ای تنظیم کنند که به گوشی آسیب برساند، اپلیکیشن تنها امکان تغییر دما در بازه ۴ درجه‌ای دما را به شما می‌دهد. به عبارت دیگر می‌توان نسبت به حالت عادی ۲ درجه دمای آن را افزایش یا کاهش داد.

هرچند این میزان محدود به نظر می‌رسد اما اگر از کاربران موبایل‌های قدیمی سامسونگ باشید با همین تغییر احتمالا اپ‌ها روانتر اجرا خواهند شد. در صورتی که کاربر گلکسی‌های جدید هم باشید با کاهش دما می‌توانید عمر مفید موبایل را افزایش داده و سطح افزایش گرمای موبایل را محدود کنید.

برای دسترسی به این قابلیت باید گلکسی لبز را از فروشگاه اپ سامسونگ دانلود کنید. پیش از این ماژول‌هایی مثل تحلیل عمر باتری و بهینه‌سازی اپ‌ها به این اپلیکیشن آمده بود.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/25/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85-%d9%81%d8%b1%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%b3-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c/

saqar بازدید : 36 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)
اطلاعات منتشر شده خبر از بازگشت زمان معرفی آیفون‌ها به ماه سپتامبر می‌دهند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل به واسطه عرضه محصولات بسیار با کیفیت به برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند و لوازم دیجیتالی تبدیل شده است و افراد زیادی از محصولات تولید شده توسط این شرکت استفاده می‌کنند. حدود سه ماه پیش نیز این شرکت از پرچمداران جدید خود یعنی خانواده iPhone 12 رونمایی کرد که به واسطه استفاده از دوربین و سخت افزاری بی نظیر، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و این گوشی تاکنون به فروش نسبتا خوبی رسیده است.

 

اما به تازگی اطلاعاتی درباره زمان معرفی آیفون iPhone 13 در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند اپل در سال ۲۰۲۱ از برنامه‌ همیشگی خود برای معرفی آیفون‌ها استفاده می‌کند. برنامه همیشگی اپل برای معرفی آیفون به این صورت بود که در اواخر ماه سپتامبر، شرکت اپل از گوشی جدید خود پرده برداری می‌کرد اما در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا اپل گوشی جدید خود را در ماه اکتبر و با تاخیر عرضه کرد. علاوه بر این هرکدام از اعضای خانواده iPhone 12 در زمان خاصی وارد بازار شدند و شاهد عرضه همگی آن‌ها نبودیم.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپل iPhone 13

موارد قابل پیشبینی درباره iPhone 13

مانند همیشه شرکت اپل از پردازنده رسمی خود یعنی پردازنده‌های سری A استفاده خواهد کرد و پردازنده‌ای که در iPhone 13 استفاده خواهد شد نیز احتمالا A15 است. در بخش دوربین نیز باید شاهد افزایش دقت و عملکرد دوربین در مناطق کم نور باشیم.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11066561.html

saqar بازدید : 40 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)
تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل آی او اس در مورد تماس افراد با مبتلایان به ویروس کرونا هشدار می‌دهد و حالا این خدمات در مدل‌های قدیمی تر آیفون هم در دسترس است. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت، اپل یک سیستم هشدار کرونا را به نسخه ۱۳.۷ سیستم عامل آی او اس اضافه کرده است. این سیستم با دریافت اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی مختلف به فردی که در تماس و ارتباط با فردی که تست کرونای او مثبت شده بوده، هشدار می‌دهد.

 

این خدمات تنها برای گوشی‌های آیفون ۷ به بالا در دسترس قرار گرفته بود. اما اپل به تازگی با تغییراتی در سیستم عامل قدیمی تر آی او اس ۱۲.۵ این سیستم هشداردهی را به آیفون‌های قدیمی تر نیز افزوده است. بنابراین کاربران آیفون ۶ و آیفون‌های قدیمی تر نیز در صورت ارتباط با فرد مبتلا به کرونا پیام هشدار بر روی گوشی خود دریافت می‌کنند.

 

باید توجه داشت میزان دقت اطلاعاتی که بدین شیوه دریافت می‌شود بستگی به دقت داده‌های ارائه شده توسط مقامات بهداشتی و درمانی محلی دارد. از همین رو این خدمات تنها در برخی ایالت‌های آمریکا با دقت بالایی ارائه می‌شود. تعداد این ایالات فعلاً ۱۹ مورد است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11066612.html

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 255
  • بازدید ماه : 1,185
  • بازدید سال : 3,768
  • بازدید کلی : 13,614