loading...
akhbar tecnolozh10
saqar بازدید : 31 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

زیروکلاینت چیست؟ – شناسایی گونه ها زیرو کلاینت و مزایای آن

19 خرداد 99 / توسط محمد کربلایی

زیروکلاینت، یک مدل محاسباتی مبتنی بر سرور است که در آن دستگاه رایانه کاربر پایانی هیچ فضای ذخیره محلی ندارد و امروز در این نوشتار هدف داریم به گونه ها زیرو کلاینت اشاره کنیم و به شما بگوییم که Zero Client چیست. یک زیروکلاینت می تواند در تضاد با یک تین کلاینت باشد که سیستم عامل و تنظیمات پیکربندی ویژه هر دستگاه را در حافظه فلش انواع زیروکلاینت اندوخته می کند در ضمن در ادامه مقاله، به طور کامل به شما روشنگری دیتا خواهد شد که زیروکلاینت چیست.

 

یک محصول Zero Client معمولی یک جعبه حقیر است که برای پیوندیدن یک صفحه کلید، موس، مانیتور و پیوندیدن اترنت به یک سرور از طریق دور برای کاربران ارائه می شود. میزبان سیستم عامل کلاینت و برنامه های کاربردی نرم افزاری است و می توان به چهره بی سیم یا کابل به آن دسترسی داشت. Zero Client ها بیشتر در یک زیرساخت دسکتاپ مجازی یا VDI استفاده می شوند.

 

مزایای زیروکلاینت

مصرف برق می تواند به اندازه 1/50 تفریق می یابد

دستگاه ها زیاد ارزان تر از رایانه های شخصی یا تین کلاینت هستند.

وسیله ای کارآمد و ایمن برای ارائه برنامه ها به کاربران پایانی است

مدیریت آسان

در یک پیرامون VDI، ادمین ها می توانند تعداد کامپیوتر های شخصی یا Edge ها را کاهش داده و چندین کامپیوتر شخصی مجازی را بر روی مشکل انگیزه ها کلاس سرور اجرا کنند.

 

در دنیایی مملو از انتخاب دستگاه برای VDI Zero Client ها مطمئنا برای لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های همراه و یا حتی تین کلاینت ها از کار نمی افتند و کماکان مشتریان ویژه خویش را دارند.

 

زیروکلاینت چیست؟

ممکن است در وهله اول، اسم زیروکلاینت برای شما عجیب باشد. Zero Client یک دستگاه سخت افزار کوچک ولی نیرومند است که به کاهش خرج ها، مصرف برق، فضا، سر و صدا و بی ثباتی امنیت، به شما کمک می کند که یک پیرامون VDI بارگذاری می شود.

 

زیروکلاینت چیست، انواع زیرو کلاینت، مزایای به کارگیری زیروکلاینت

دستگاه Zero Client

 

از مزایای استفاده از زیروکلاینت این است که حائز زمان بوت شدن زیاد تند است و همچنین به حفاظت IT کمی نیاز دارد و تقریبا  بدون سیستم عامل است.

 

در واقع، یک Zero Client هیچ سیستم عامل و هیچ حافظه محلی به عنوان یک دستگاه ندارد. این زیاد متفاوت از یک محیط رایانه ای رایج است و جایی که به عنوان مثال کامپیوتر های شخصی کل چیز را یکراست روی دسکتاپ محلی ذخیره دارند ولی در Zero Client، شرایط متفاوت است.

 

حتی با یک دستگاه Thin Client که حائز درجه ای از سیستم عامل داخلی و بعضی از حافظه محلی برای سفارشی سازی برنامه های کاربر نهایی است، زیروکلاینت متفاوت است. با Zero Client، کل برنامه های دسکتاپ از یک سرور از طریق دور تعبيه و بصورت مرکزی مدیریت می شوند.

 

پردازنده روی صفحه به نوع ای طراحی شده است که تنها با یک پروتکل خاص همانند VMware PCoIP یا Blast Extreme، Teradici PCoIP، Citrix HDX، Microsoft RDP، Parallels RAS و… قابلیت اداره شدن را دارند.

 

سخت افزار

همانطور که ذکر شد، یک زیروکلاینت یک قطعه سخت افزاری نسبتا حقیر است که حائز خاصیت های سبک، آرام و کارآمد برای کاربران کارآزموده دنیای IT است که فضای چندانی را به خود گزین کردن نمی دهد. سیستم عامل کاربر نهایی در یک سرور متمرکز به همراه برنامه های کاربردی میزبانی می شود.

 

زیروکلاینت، تفاوت هایی با یک کامپیوتر عادی دارد و همانطور که پیشتر ذکر شد، هیچ نوع هارد و یا سیستم عامل خاصی ندارد و شما می توانید فایل های نرم افزاری را تعبيه کنید و سپس به صورت مرکزی، آن ها را به سرور ارسال و مدیریت کنید.

 

سخت اسباب Zero Client به این صورت است که یک دستگاه Zero Client معمولی  نزدیک  زیر حدود 5 کیلو وزن دارد و به طور متوسط، نزدیک هفت تا هشت اینچ طول و پایین دو اینچ عرض دارد. به طور معمول، آنها دارای یک پردازنده دو هسته ای یا چهار هسته ای هستند و از پورت DVI، DisplayPort یا HDMI، درگاه های USB و VESA پشتیبانی کامل دارند. Zero Client ها معمولا شامل Outline، Mic In خواهند بود و از تنظیمات چند مانیتور حمایت می کنند الی بتوانید بهتر کارهای خویش را مدیریت کنید.

 

زیروکلاینت چیست، انواع زیرو کلاینت، مزایای به کارگیری زیروکلاینت

سخت افزارهای موجود در Zero Client

 

زیروکلاینت ها برای پیوندیدن از راه بعید ساخته شده اند و می توانید از طریق ابزارهایی نظیر RDP، سرور خود را مدیریت کنید.

 

مزایای استفاده از زیروکلاینت

همانطور که در بالا گفته شد، زیروکلاینت ها هیچ امکان ذخیره سازی درونی یا پردازش خاصی را برای کاربر نهایی ندارند و همه چیز در یک سرور از طریق بعید ذخیره می شود و بدست کارکنان IT گردانیدن می شود. Zero Client بسیار سریع بوت می شود،  نزدیک  هیچ نیازی به تعمیرات و حفاظت از لحاظ IT ندارد این ها فقط بعضی از مزایای Zero Client هستند. با استفاده از دستگاه زیروکلاینت، با کمترین میزان مصرف برق، بالاترین سطح امنیت را به دست می آورید.

 

تقریبا می توان گفت، در زیروکلاینت ها، امکان وارد شدن ویروس به سیستم وجود ندارد و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

یک دستگاه Zero Client معمولا به سرعت کمتر از 20 ثانیه وارد یک صفحه مشخص ورود به سیستم VDI و در آن صفحه قفل می شود.

 

برای وارد شدن به محیط، می توانید از RDP های مختلفی بهره‌گیری کنید.

 

سوالات متداول

در این سرنوشت از مقاله، پرسش و پذیرش هایی درباره زیروکلاینت برای شما مطرح شده است که می توانید با مطالعه آن، به دستاورد جدیدی از Zero Client برسید.

 

زیروکلاینت چیست، انواع زیرو کلاینت، مزایای به کارگیری زیروکلاینت

ورودی های دستگاه Zero Client

 

Zero Client چیست؟

Zero Client اسم یک دستگاه دشوار افزاری است که هیچ نوع ذخیره محیط‌ سازی ندارد و همچنین، در این مشکل انگیزه ها سیستم عاملی وجود ندارد. شما می توانید با استفاده از Zero Client، اقدام به تهیه نرم اسباب و سپس ارسال آن به سرور و مدیریت به صورت مرکزی کنید.

 

تفاوت کامپیوتر معمولی با Zero Client چیست؟

تفاوت زیروکلاینت با رایانه معمولی در این است که در این مشکل افزار هیچ نوع استوریج و سیستم عامل خاصی هستی ندارد و در ضمن به چهره تضمین شده، کم و بیش می طاقت گفت ورود ویروس به دستگاه Zero Client غیر شدنی است.

 

سخت افزارهای دستگاه Zero Client چیست؟

سخت افزارهای دستگاه زیروکلاینت به شرح زیر است:  حائز یک پردازنده دو هسته ای یا چهار هسته ای؛ از پورت DVI، DisplayPort یا HDMI، درگاه های USB و VESA حمایت کامل دارند.

 

نحوه پیوستگی به سرور از طریق Zero Client به چه چهره است؟

شما می توانید از راه RDP، اقدام به اتصال به سرور مرکزی کنید و نرم افزارهای جاسازی شده را به آن ارسال کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 149
  • بازدید ماه : 1,079
  • بازدید سال : 3,662
  • بازدید کلی : 13,508