loading...
akhbar tecnolozh10
saqar بازدید : 39 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

بطور معمول در طول هر سال یک سری موبایل در بازارهای جهانی عرضه می شوند که در آنها از آپشن های روز و مدرن استفاده می شود که این آپشن ها نسبت به مبلغی که شما حین خرید پرداخت می کنید، متفاوت خواهد بود! اما یکی از قابلیت هایی که در طی سال های اخیر به گوشی های هوشمند افزوده شد، سنسورهای تشخیص چهره بودند که با استقبال زیادی روبرو شدند.

تشخیص چهره

حدودا اوایل سال 2016 میلادی بود که سنسورهای تشخیص چهره رونمایی شدند که خیلی ساده قابل هک بودند و هیچ امنیتی نداشتند. برای مثال شما با گرفتن گوشی در مقابل چهره مالک اصلی که چهره وی در گوشی ثبت شده بود، گوشی در چند ثانیه باز می شد و می توانستید به تمام اطلاعات وی دسترسی پیدا کنید. به هر حال کمی ناخوشایند بود و خوشبختانه امروزه این آپشن به خوبی پیشرفت کرده است و این در حالی است که هنوز بصورت کامل نقاط ضعف برطرف نشده اند.

اما در حال حاضر شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم که می توانند بصورت کامل نیازهای ما را نسبت به این قابلیت برطرف نمایند. از این رو اکثر مخاطبان این فناوری بیشتر کاربران صفحات مجازی و اجتماعی هستند که از فیلترهای مختلف استفاده می کنند و در اصل تمام این قابلیت ها با تشخیص چهره امکان پذیر هستند. صورت انسان ها نیز همانند اثر انگشت خارق العاده است و با چهره هر انسانی متفاوت می باشد و بنابراین تشخیص چهره گوشی نیز الگوریتم های پیچیده ای را داراست.

تشخیص چهره

مانند هر فناوری جدیدی که رونمایی می شود، نقاط ضعف و باگ هایی را داراست که به مرور زمان رفع می شود و سنسورهای تشخیص چهره نیز همین گونه هستند! با این وجود اگر شما از سنسورهای تشخیص چهره استفاده می کنید، حتما باید یک سری اطلاعات و محدودیت هایی که در این قابلیت وجود دارند را آگاه باشید تا از شما سوء استفاده نشود. به همین دلیل در ادامه این گزارش از نمناک قصد داریم شما را با سنسورهای تشخیص چهره هر چه بهتر آشنا سازیم. همراه ما باشید.

تشخیص چهره چگونه انجام می شود؟

تشخیص چهره واقعا یکی از بزرگترین و مهم ترین قابلیت هایی است که در طول عمر بشر ساخته و طراحی شده است که درک فرآیند و پروسه ای که پشت سر می گذارد، ممکن است برای هر یک از ما ضروری باشد. در ادامه قصد داریم 3 برنامه و پروسه ای که برای تشخیص چهره پشت سر می گذارند را به شما معرفی کنیم که طبیعتا می تواند کمی جالب باشند؛

1- تشخیص چهره های پایه

این نوع تشخیص چهره برای برنامه هایی همچون Animoji و فیلترهای اینستاگرام کاربرد دارند که در دوربین گوشی شما این گونه تعریف شده است که در حین اجرا و درخواست چنین برنامه هایی به دنبال چشم ها، بینی و دهان شما بگردد و فیلتر را اجرا کند. سپس از الگوریتم هایی برای قفل شدن روی صورت و جابجا شدن به دنبال شما خواهد بود که با باز و بسته کردن دهان نیز مشکلی برای آن رخ نخواهد داد. لازم به ذکر است که این برنامه امنیتی برای تشخیص چهره نیست و تنها نرم افزای ساده به دنبال صورت شما می باشد!

2- Face ID و برنامه های مشابه

این نوع برنامه ها که حتما با آنها آشنا هستید، وقتی چهره خود را شناسایی می کنید، در اولین قدم به دنبال مشخصات صورت شما می گردد که این می تواند شامل فاصل چشم ها، بینی و دهان از یکدیگر باشد. سپس در هر بار باز کردن گوشی، با استفاده از دوربین اقدام به بررسی و تطابق اندازه ها از یکدیگر می کند تا هویت شما را تائید کند.

3- برنامه های تشخیص چهره امنیتی

برنامه هایی که متعلق به سازمان های امنیتی هستند، الگوریتمی که برای آنها نوشته شده است، این می باشد که وقتی چهره یک شخص بررسی می شود، در بانک اطلاعاتی که شامل اطلاعات چندین میلیون نفر می باشد، مقایسه می شود. این روند طبق گفته ها تقریبا شبیه به Face ID است اما با مقیاس بزرگتری عرضه شده است که این بانک اطلاعاتی می تواند شامل پروفایل های شخصی در صفحات اجتماعی و... نیز حتی باشد.

تا این قسمت با برنامه های مختلفی که جهت تشخیص چهره استفاده می شوند، آشنا شدید که در برنامه اول کاملا بی خطر و ساده می باشد. ما می خواهیم کاملا بر روی شناسایی چهره و فن آوری های مختلفی که برای تشیخص چهره استفاده می شوند، تمرکز کنیم. همراه ما باشید.

استفاده از تصاویر دو بعدی برای تشخیص چهره

همانطور که انتظار دارید، بیشتر نرم افزارهای تشخیص چهره کاملا متکی به تصاویر دو بعدی هستند. اما این کار به دلیل تشخیص دقیق چهره انجام نمی شود و بلکه به دلیل راحتی این روش مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر دوربین هایی که اسمارتفون ها به کار می روند، بدون در نظر گرفتن عمق صورت، اقدام به عکسبرداری دو بعدی می کنند و سپس آنالیزورهایی که تعریف شده اند در حین باز کردن گوشی فعال می شوند.

تشخیص چهره

از این رو علت اینکه تصاویر دو بعدی دقیق نیستند، این است که در آنها هیچ نوع عمقی وجود ندارد و در کل تصویر فقط یک تصویر کاملا صاف و بدون فرورفتگی و بیرون زدگی است. با این حال یک کامپیوتر می تواند از روی عکس دو بعدی فاصله بینی، دهان و چشمان شما را اندازه گیری کند و اما نمی تواند طول بینی یا برجستگی های پیشانی شما را تشخیص دهد. در صورت تشخیص دادن جزئیات دیگر هیچ باگی در حین تشخیص چهره ایجاد نخواهد شد!

همچنین لازم به ذکر است ه تشخیص چهره با استفاده از عکس های دو بعدی به طیف نور متکی است که اگر محیط نور کمی داشته باشد، یا اصلا تشخیص نمی دهد یا خیلی طول می کشد تا تشخیص دهد! 

تشخیص چهره با استفاده از دوبین های IR

دوبین های IR در اصل به معنای طیف مادون قرمز است که مخفف واژه "infrared" می باشد. از این رو تمام دروبین های دید در شب از IR که LED های مادون قرمز محیط اطراف را روشن می کند و به دوربین امکان شناسایی در شب را می دهد. اما جادوی دوربین های  IR برای تشخیص چهره دقیقا کجاس؟ دوربین های IR محاسبه می کنند تا چه مدت زمان طول می کشد که هر بیت از نور به چهره شما می تابد و بر میگردد!

دوربین های IR

طبیعتا نوری که به بینی شما می تابد، سریعتر منعکس خواهد شد و این نوع دوربین از این قابلیت برای شناسایی چهره شما استفاده می کند. این تکنولوژی واقعا یکی از بی نظرترین و برترین تکنولوژی هایی است که اخیرا مورد استفاده قرار گرفت. این قابلیت در اصل تصویر برداری 3 بعدی از گوشی شما می کند که قابلیت تشخیص به بهترین شیوه ممکن انجام خواهد شد.

محدودیت های تشخیص چهره

تا این قسمت از این مقاله با مفهوم دقیق «تشخیص چهره چگونه کار میکند» آشنا شدید. اما در ادامه ما قصد داریم در محدودیت های تشخیص چهره بپردازیم. این موارد عبارتند از؛

1- وسایلی مانند عینک و... : اگر شما از قابلیت تشخیص چهره در تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کنید، وسایلی مانند عینک آفتابی و... از تشخیص چهره کامل و مناسب جلوگیری می کنند و این یکی از محدودیت های شناسایی چهره می باشد.

منبع : https://namnak.com/تشخیص-چهره-گوشی.p16957

saqar بازدید : 38 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

اینستاگرام از محبوب ترین شبکه های اجتماعی و مجازی در دنیا می باشد که این روزها میلیون ها کاربر در سرتاسر جهان را داراست. در کل وقتی هر یک از ما وارد اینستاگرام می شویم شاید ساعت ها در آن هشتگ های مورد علاقه خود را دنبال کنیم و پست های مختلفی که توسط کاربران زیادی منتشر شده اند را مشاهده و بررسی کنیم.

کامنت اینستاگرام

این شبکه مجازی و اجتماعی در طول زمان پیشرفت زیادی کرده است که دلیل اصلی آن محیط کاربری ساده و آسان تر آن می باشد که هر کاربری با هر میزان سواد بتواند از آن به راحتی استفاده کند. از این رو اگر شما از مخاطبان و کاربران جدید اینستاگرام هستید، می توانید از امکانات مختلفی که اینستاگرام به مرور زمان به اپ خود اضافه کرده است، استفاده کنید.

اما یکی از امکانات اینستاگرام، قابلیت کامنت گذاری در زیر پست ها می باشد که شما می توانید نظرات خود را در آن تایپ کنید که در تمام صفحات مجازی وجود دارد و می توانید استفاده کنید. اینستاگرام برای افزودن قابلیت بیشتر به برنامه کاربردی خودش، تصمیم گرفت تا قابلیت کامنت اینستاگرام را به اختیار کاربرش قرار دهد.

از این رو شما می توانید کامنت اینستاگرام را بصورت دلخواه فعال یا غیرفعال کنید. اما چگونه؟! شما به دو روش می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید که در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با آموزش تصویری و مرحله به مرحله دو روش غیرفعال کردن کامنت اینستاگرام آشنا خواهیم ساخت. همراه ما باشید.

روش اول؛ غیرفعال کردن کامنت اینستاگرام قبل از اشتراک پست

قبل از به اشتراک پذاری پست شما می توانید کامنت اینستاگرام را غیر فعال کنید. اما اگر شما موفق به غیر فعال کردن کامنت قبل از پست نشده اید، نگران نباشید و روش دوم را مطالعه کنید. قبل از پست گذاشت در اینستاگرام شما وارد صفحه ای می شوید که می توانید دوستان خود را تگ کنید و متن مورد نظر خود را انتخاب کنید. تمامی این موارد در تصویر زیر امکان پذیر است که باید بر روی گزینه خاکستری رنگ Advanced Settings کلیک کنید؛

کامنت اینستاگرام

اینک شما وارد پنجره ای جدید می شوید که برای غیر فعال کردن این قابلیت باید گزینه اول یعنی Turn Off Commenting را به حالت روشن دربیاورید تا بصورت کامل غیر فعال شود؛

کامنت اینستاگرام

روش دوم؛ غیر فعال کردن کامنت اینستاگرام بعد از اشتراک پست

این روش برای کاربرانی است که در حین اشتراک گذاری پست، فراموش می کنند که کامنت اینستاگرام را غیر فعال کنند. همان گونه که در تصویر ذیل مشاهده می کنید، 3 حالت در انتهای صفحه فعال می باشد که مهم ترین آن گزینه کامنت است و این نشان دهنده این است که هر کاربری می تواند زیر پست شما کامنت بگذارد. از این رو برای غیر فعال سازی آن بر روی 3 نقطه عمودی بالای پست کلیک کنید؛

کامنت اینستاگرام

اینک پنجره جدید برای شما باز خواهد شد که در تصویر ذیل کاملا مشخص می باشد. در این پنجره کوچک گزینه Turn Off Commenting را انتخاب کنید تا این قابلیت غیر فعال شود. لازم به ذکر است که این قابلیت در طول زمان محدود نیست و شما می توانید حتی چند سال بعد از به اشتراک گذاری پست، قابلیت کامنت اینستاگرام را غیر فعال کنید؛

کامنت اینستاگرام

همان گونه که مشاهده می کنید قابلیت کامنت گذاشتن پست غیر فعال شد که در انتهای تصویر مشخص می باشد؛

کامنت

توجه : برای فعال کردن کامنت اینستاگرام تنها کافی است قابلیت Turn off commenting را غیر فعال و خاموش کنید.


چگونه کامنت اینستاگرام را حذف کنیم؟

بطور کلی شما 2 نوع کامنت را می توانید حذف کنید که شامل موارد ذیل هستند؛

  1. کامنت سایر کاربران زیر پست شما
  2. کامنت خودتان در زیر پست خودتان و سایر کاربران

خب اگر به اشتباه کامنت گذاشتید و یا اگر خواستید کامنت سایر کاربران را از زیر پست خودتان حذف کنید، می بایست وارد پست مربوطه شوید و سپس بر روی لوگو کامنت کلیک کنید. اینک تمام کامنت ها برای شما قابل رویت است و با نگه داشتن انگشتتان بر روی هر کامنتی می توانید آنرا حذف کنید. برای حذف کردن هم نیاز به کلیک بر روی علامت سطل زباله در بالا سمت راست دارید؛

منبع : https://namnak.com/کامنت-اینستاگرام.p43201

saqar بازدید : 73 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

اینستاگرام یگانه از برنامه های شبکه مجازی و کاربردی است که این روزها حائز میلیون ها کاربر از سرتاسر جهان می باشد و اکثر ما روزانه در این شبکه مجازی "social media" شدنی است ساعت ها وقت سپری کنیم. با این حال در این شبکه مجازی کلماتی همانند استوری، استوری دانلودر، پست، فالوور، فالووئینگ، آنفالویاب و... بهره‌گیری می شود. در میانی عبارات گفته شده، آنفالویاب گرد از جدیدترین کلماتی است که در میانی کاربران ایرانی کاربرد می شود.

آنفالویاب یک برنامه جانبی است که بیشتر کاربردی امثال یک خرده بین دارد! یعنی چی؟! یومیه ممکن است چندین تن ما را فالو یا آنفالو کنند که برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا کاربری که ما فالو کرده ایم، ما را فالو کرده است باید از برنامه اینستاگرام و سرنوشت فالوئینگ های شخص مقابل اقدام کنیم. این طبیعتا وقت زیادی از ما می گیرد. از این رو برنامه های آنفالو در این میانی حضور پیدا کرده اند که شما با استفاده از آنها می توانید فهرست کاملی از فالوورها و فالوئینگ های خود بدست بیاورید.

 

به زبان عامه می توان آنفالویاب را این گونه توصیف کرد که بر فرض نمونه شما یک کاربر را در اینستاگرام فالو می کنید، ولی آن کاربری که شما فالو کرده اید، شدنی است تقاضا شما را قبول کند اما صفحه ی شما را فالو نکند! از این رو برنامه آنفالویاب در این میانی می تواند این دسته از افراد را به به اتفاق قابلیت های دیگر به شما معرفی کند.

 

اما در تیتر همان گونه که تماشا می کنید، ما از عنوان "رایگان" کاربرد کرده ایم. علت استفاده از این عبارت این است که برخی از برنامه های آنفالویاب هستند که برای استفاده از همگی خدمات آنها باید مبلغی را بپردازید الی دسترسی کامل به برنامه های آنها داشته باشید. اما در روبرو برنامه های دیگری نیز هستی دارند که شما با به کارگیری آنها می توانید بصورت مجانی از قابلیت های آنها بهره‌گیری کنید.

 

دانلود برنامه آنفالویاب اینستاگرام

همان نوع که در قسمت بالا مطالعه کردید، برنامه های آنفالویابی هستند که برای به کارگیری آنها باید هزینه بپردازید. اما در این گزارش از نمناک ما هدف داریم برنامه های مجانی و البته زیاد  کاربردی را به شما شناسایی نماییم که بیشتر همانند یک میز مدیریتی کامل است. لازم به ذکر است که برنامه های آنفالویاب می توانند گزینه هایی اعم از کاربرانی که شما فالو کرده اید، کاربرانی که آنها شما را فالو کرده اند، کاربرانی که هم شما آنها را و آنها نیز شما را فالو کرده اند و فالورهایی که شما را فالو نکرده اند را نگریستن کنید.

 

1- دانلود برنامه آنفالویاب اینستاگرام اندروید

برنامه ای که ما برای شما در سیستم عامل اندروید برگزیدن کرده ایم، برنامه Followers & Unfollowers می باشد که یک برنامه رایگان، کامل و جامع برای مدیریت حساب اینستاگرامی می باشد که حائز خاصیت های مختلفی است که بی گمان برای شما کاربردی خواهند بود. از مهم ترین خاصیت های این برنامه می تاب به پیرامون کاربری ساده و آسان ان به به اتفاق قابلیت هایی که یک آنفالویاب کامل می تواند به شما ارائه دهد می باشد.

 

برای به کارگیری این برنامه در قدم نخست باید برنامه را از لینک زیر از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید؛

 

دانلود برنامه آنفالویاب اندروید

 

سپس نام کاربری و پسورد خویش را وارد کنید لغایت وارد پیج اینستاگرامی خویش شوید.

 

آنفالویاب اندروید

 

اینک شما وارد برنامه Followers & Unfollowers شده اید که در صفحه نخست آن لیست کاربرانی که شما آنها را فالو کرده اید اما آنها شما را فالو نکرده اند را می توانید نگریستن کنید. البته اگر منظور آنفالو کردن این تقسیم از کاربران را دارید، فقط کافی است بر روی دکمه Unfollow در ساحل آدرس هر کاربر کلیک کنید تا این کاربر و دیگر کاربران این لیست را آنفالو کنید.

 

آنفالویاب اینستاگرام

 

همچنین با گزینش 3 خط افقی بالا سمت چپ، منو برنامه را می توانید مشاهده کنید که به ترتیب از بالا به پائین نشان دهنده، کاربرانی که شما آنها را فالو کرده اید اما آنها نکرده اند، فالور هایی که هم شما آنها را و هم آنها شما را فالو کرده اند، شرکت آوش تک فالورهایی که به شما بک دیتا اند، فالوورهایی که شما آنها را فالو کرده اید، فالورها، آنفالوکننده های جدید و... را مشاهده کنید.

 

آنفالویاب

 

 

 

2- دانلود برنامه آنفالویاب اینستاگرام آیفون

 برنامه ای که ما برای سیستم عامل iOS گزینش کرده ایم، برنامه جامع و کامل Followers Plus می باشد که همانند برنامه اندرویدی شناسایی شده در بالا، حائز قابلیت های اعجاب انگیز و جالبی است که به عنوان یک برنامه آنفالویاب می توانید نیازهای شما را برطرف کند. این برنامه وانگهی حائز یک صفحه مدیریت کامل به همراه محیط کاربر ساده و کاربردی و وانگهی لیست فالورهایی که به شما بک نداده اند است.

 

برای استفاده از این برنامه آغاز با به کارگیری لینک زیر، برنامه Followers Plus را از فروشگاه اپ استور دانلود و نصب کنید؛

 

دانلود برنامه آنفالویاب آیفون

 

سپس اسم کاربری و یوزرنیم خود را وارد کنید تا وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.

 

آنفالویاب آیفون

 

اینک در صفحه اصلی می توانید یک پنل مدیریتی کامل را مشاهده کنید که در آن تمام اطلاعاتی که می توانید از یک برنامه آنفالویاب استخراج کنید را در خود جای دیتا است.

 

انفالویاب آیفون

 

همچنین برای به کارگیری دیگر قابلیت های این برنامه تنها بس است که 3 خط ستانی بالا سمت چپ را بفشارید تا از سایر قابلیت های این اپ بهره‌گیری کنید.

saqar بازدید : 42 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ساخت و عرضه نرم افزارهای گوناگون فعالیت چشم‌گیری داشته، شرکت مایکروسافت است. این شرکت طیف وسیعی از نرم افزار‌های کاربری از جمله ویرایش متن، ویرایش عکس، مدیریت سایت، ابزار مهندی و ... را تولید کرده و در قالب مجموعه Microsoft Office در دسترس کاربران سراسر جهان قرار داده است.

 

در قسمت قبلی با نحوه آغاز کار نرم افزار مایکروسافت ورد (Microsoft Word) آشنا شدیم و در این قسمت قصد داریم به معرفی گزینه‌های منوی اولیه مایکروسافت ورد بپردازیم. شما می‌توانید قسمت قبلی آموزش Microsoft Word از طریق این لینک مشاهده کنید.

 

تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید اولین نمایی است که کاربر هنگام ورود به نرم افزار مایکروسافت ورد مشاهده می‌کند. در این قسمت قصد داریم به معرفی تک تک ارکان صفحه اولیه ورد بپردازیم تا کاربران نمای کلی نسبت به گزینه‌های اساسی مایکروسافت ورد (Microsoft Word) داشته باشند.

 

آموزش نرم افزار ورد, آموزش تصویری نصب نرم افزار ورد

معرفی گزینه‌های منوی اولیه مایکروسافت ورد

 

گزینه File Tab چیست؟

گزینه File Tab مشابه گزینه Office در مایکروسافت آفیس 2007 است که به دلایل مختلف در نسخه جدیدتر یعنی 2010، به این نام شناخته می‌شود. کاربر با کلیک بر روی این گزینه می‌تواند Backstage view یا همان نمایه زیرین ورد را مشاهده کند. این گزینه زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید فایلی را اجرا کرده و یا فایل ادیت شده خود را ذخیره نمایید. همچنین ایجاد یه فایل ورد جدید و پرینت گرفتن از فایل ورد شما نیز از طریق همین گزینه صورت می‌گیرد.

 

منوی Quick Access Toolbar چیست؟

این منو دقیقا بالای گزینه File Tab قرار دارد و همانطور که از نام آن مشخص است، از طریق این گزینه کاربران می‌توانند دسترسی سریع به ذخیره سازی فایل خود داشته باشند. همچنین زمانی که اشتباهی در ورد رخ می‌دهد [ برای مثال متنی به اشتباه پاک می‌شود ] کاربر می‌تواند از طریق این گزینه به عمل قبلی بازگشته و متن خود را بازیابی کند.

 

آموزش نرم افزار ورد, آموزش تصویری نصب نرم افزار ورد

اموزش کار با نرم افزار ورد

 

نمای کلی منوی Ribbon

منوی Ribbon شامل دستورالعمل‌هایی می‌شود که در سه ستون مختلف دسته‌بندی شده‌اند:

Tabs: این بخش در بخش فوقانی منوی Ribbon به نمایش درآمده است و شامل گروهی از دستورالعمل‌های مشابه مانند Home, Insert و Page Layout می‌شود.

Group: این بخش نیز به تفکیک دستورالعمل‌های مشابه ساخته شده است که بیشتر اثرگذاری آنها بر روی متن ورد است. نام هریک از گروه‌های این بخش در پایین هریک نوشته شده است.

Command: این بخش به صورت مستقیم شامل دستورالعمل‌های قابل اجرا می‌شود که نظم قرارگیری آن مانند دو گروه فوق است.

 

بخش Title bar در ورد چیست؟

بخش Title bar در فوقانی‌ترین قسمت صفحه ورد اجرا شده قرار دارد و نام فایل اجرا شده را به صورت کامل نشان می‌دهد.

 

ابزار Rulers چه کاری انجام می‌دهد؟

نرم افزار مایکروسافت ورد (Microsoft Word) دارای دو خط‌کش مختلف در جهات افقی و عمودی است. خط‌کش افقی درست در پایین منوی Ribbon قرار دارد و محل قرارگیری خط‌کش عمودی نیز در ضلع سمت چپ فایل ورد واقع شده است. این ابزار برای تنظیم نوع قرار گیری متن در صفحه سفید استفاده می‌شود و حاشیه‌های صفحه سفید را به وسیله این ابزار می‌توان مدیریت کرد.

 

گزینه Help چیست؟

 

همانطور که از نام این گزینه مشخص است، هدفش کمک به کاربر در بخش‌های مختلف کار با ورد است. می‌توان گفت که این گزینه تقریبا در همه نرم افزارها وجود دارد و کاربر در هرجایی از کار خود، اگر با مشکل مواجه شود می‌تواند از آموزش‌های متنی آن بهره‌مند شود.

 

بخش Zoom Control چیست؟

قائدتا زمانی که در حال کار با صفحه اصلی مایکروسافت ورد (Microsoft Word) هستید، ممکن است بعضی از فونت‌ها برای شما کوچک یا بزرگ باشند، یکی از راه‌های تغییر آنها، انتخاب سایز فونت است، اما در شرایطی که کاربر نخواهد فونت صفحه را تغییر دهد ولی همچنان محیط نرم‌افزار برای ناخوانا یا بسیار بزرگ باشد؛ اینجاست که بخش Zoom Control به کمک او خواهد آمد. به وسیله دو گزینه (+) و (-) کاربر قادر است تا نمای صفحه ورد را کوچک یا بزرگ کند.

 

قسمت View Buttons چیست؟

 

بخش View Buttons شامل پنج گزینه مختلف است که درست در سمت چپ بخش Zoom Control قرار گرفته‌اند و در پایین‌ترین منوی صفحه مایکروسافت ورد قرار دارند. از طریق این پنج گزینه که در ادامه معرفی می‌شوند، کاربر قادر است نوع نمایش صفحه را تغییر دهد.

 

Print Layout view: این نوع از نمایش مخصوص وقتی است که می‌خواهید حالت دقیق پرینت صفحه را در هنگام کار با دستگاه پرینتر به نمایش بگذارید.

 

Full Screen Reading view: این نوع نمایش، تصویری تمام صفحه یا همان Full Screen از فایل ورد به شما می‌دهد.

 

Web Layout view: این نمایش به شما نشان می‌دهد که اگر فایل شما در صفحه وب مانند Internet Explorer به نمایش گذاشته شود به چه شکل خواهد بود.

 

Outline view: با استفاده از این نوع نمایش، می‌توانید تیترها و هدلاین های متن خود را به صورت پشت سر هم مشاهده نمایید.

 

Draft view: این نوع نمایش مانند Print Layout view است؛ با این تفاوت که بسیاری از تیترها و هدلاین‌ها حذف می‌شوند. بسیاری از کاربران هنگام مطالعه یک متن طولانی، این نوع از نمایش را ترجیه می‌دهند.

 

مهم‌ترین بخش فایل ورد یا همان Docume‌‎nt Area

بخش Document Area بیشترین حجم صفحه نرم افزار مایکروسافت ورد (Microsoft Word) شما را در برمی‌گیرد و مهم‌ترین بخش نیز محسوب می‌شود، چراکه عمل تایپ و نوشتن در این صفحه سفید صورت می‌گیرد و سایر گزینه‌هایی که در بالا توضیح داده شد در صورت تغییر در این صفحه اعمال می‌شوند. خط سفید کوچک و عمودی که در این بخش نمایش داده می‌شود، " نشانگر الحاق " نامیده می‌شود و ابزاری است تا به کاربر نشان دهد، عمل نوشتن در کدام بخش از صفحه سفید ورد یا همان Document Area صورت می‌گیرد.

 

بخش Status Bar چیست؟

قسمت Status Bar اطلاعات دقیق مربوط به نوشته را نمایش می‌دهد؛ از جمله این اطلاعات می‌توان به میزان کاراکتر یا همان حروف متن و تعداد صفحات آن اشاره کرد.

 

گزینه کوچک Dialog Box Launcher چه کاری انجام می‌دهد؟

اگر بار دیگر به بخش Ribbon نگاه کنید، در پایین هر گروه گزینه کوچکی را مشاهده می‌کنید که Dialog Box Launcher نام دارد. کاربر با کلیک بر روی این گزینه می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره هر یک از گروه های فوق به دست آورد، همچنین امکان ایجاد تغییرات بیشتر در این بخش‌ها برای وی فراهم خواهد شد.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/startmenu-options2-microsoftword.html

saqar بازدید : 48 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

ویندوز 10 همیشه با یک سری خطاها و باگ‌ها مواجه بوده است. یکی از مشکلات ویندوز 10 اشکالاتی در بخش صدای این ویندوز است. در ادامه روش‌هایی را برای حل این مشکل احتمالی مرور می‌کنیم.

 

ویندوز از دیرباز تاکنون بر روی کامیپوتر‌های شخصی و اداری ما وجود داشته است. این سیستم عامل علاوه بر محبوبیت خود همواره اشکالاتی نیز داشته که مشکلات عجیب و غریبی را برای کاربران خود به وجود آورده است. ویندوز 10 دارای بسیاری از مسائل مستند شده بوده و راه حل‌های زیادی برای این مشکلات عنوان شده است. یکی از مشکلات عمده ویندوز 10 در بخش صدای ویندوز است. در ادامه به راه‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌تواند برای این مشکل راه گشا باشد:

 

1. چک کردن تنظیمات صدا

به عنوان اولین راه حل، اطمینان حاصل کتید که صدای ویندوز خود را میوت (Mute) نکرده اید! همچنین کابل‌های مربوط به صدا، پورت‌های مربوط به صدا، اتصالات، هدفون و تمام بخش‌های سخت افزاری را نیز به صورت چشمی بازدید کنید و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل از این بخش‌ها نیست، ادامه می‌دهیم! 

 

2. درایور‌های صدای خود را حذف و دوباره نصب کنید

درایور‌ها به عنوان رابط بین سخت افزار و نرم افزار کار می‌کنند. در آپدیت‌های اولیه ویندوز 10 مشکلات زیادی با این بخش وجود داشت. درایور بخش‌های مخلتف به صورت صحیح نصب دانلود نمی‌شدند. به بخش تنظیمات درایور‌ها بروید و درایور‌های صدا را پیدا کنید. در این بخش می‌توانید دیواور صدای خود را حذف، نصب، آپدیت و نیز آپدیت اخیر آن را حذف کنید.

 

با اعمال یک سری تغییرات سعی کنید مشکل صدا را حل کنید. توجه کنید که باید در آخرین مرحله اقدام به حذف درایور کنید! قبل از حذف کردن درایور صدا اطمینان داشته باشید که درایور صدای ویندوز خود را دارید. اگر نه، باید در اینترنت متناسب با سیستم خود دنبال آن بگردید. در هنگام اقدام به حذف، عکس زیر را مشاهده می‌کنید، در این تصویر گزینه ok را انتخاب کنید:

 

دانلود درایور صدا ویندوز 10, مشکلات ویندوز 10

ویندوز 10 همیشه با یک سری خطاها و باگ‌ها مواجه بوده است

 

پس از این اقدامات ویندوز خود را ریستارت کنید و دوباره صدای ویندوز را چک کنید.

 

3. IDT High Definition Audio CODEC را آپدیت کنید

برخی مشکلات می‌تواند از بخش IDT High Definition Audio CODEC نشئت بگیرد. اگر مشکل شما از این بخش باشد، استفاده از بخش Manual driver update راه حل شما است. در استارت منو خود راست کلیک کنید و  Device Manager را انتخاب کنید. به بخش Sound, video games and controllers بروید و گزینه‌های آن را باز کنید. اگر گزینه IDT High Definition Audio CODEC را یافتید روی آن راست کلیک کنید و Update Driver Software را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه به ترتیب گزینه‌های Browse my computer for driver software و  Let me pick from a list of device drivers on my computer را انتخاب کنید.

 

دانلود درایور صدا ویندوز 10, مشکلات ویندوز 10

درایور صدا ویندوز 10

 

در پنجره باز شده، High Definition Audio Device را انتخاب کنید و آن را نصب کنید و سپس سیستم خود را ریستارت کنید.

 

4. نرم افزار ریلتک (Realtek Audio) را درست کنید

 

نرم افزار ریلتک (Realtek Audio) یک بخش مهم صدای ویندوز شماست که گاها دچار مشکلاتی می‌شود و برای این مشکلات راه حل‌هایی نیز وجود دارد. یکی از راه حل‌ها چک کردن غیرفعال شدن درایور نرم افزار ریلتک (Realtek Audio) است. باید درایور این نرم افزار را دوباره نصب کنید.  برای این کار به سایت ریلتک مراجعه کنید آخرین درایور ریلتک را متناسب با سیستم خود دانلود کنید. سپس در Start menu کلیک راست کرده و Device Manager را انتخاب کنید و بین درایور‌های مختلف، درایور مربوط به نرم افزار ریلتک را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و Uninstall کنید. حال نیاز است که درایور جدیدی را که دانلود کرده‌اید نصب کنید.

 

دانلود درایور صدا ویندوز 10, مشکلات ویندوز 10

نرم افزار ریلتک یک بخش مهم صدای ویندوز شماست که گاها دچار مشکلاتی می‌شود

 

یک راه حل دیگر، غیرفعال کردن Front Panel Jack است. این راه حل بسیار خاص است اما ممکن است روی سیستم شما هم کار کند پس امتحان کردن آن ضرری ندارد. Tiflotin که یکی از اعضای سایت Reddit است، با غیرفعال کردن Front Panel Jack در ویندوط 10 مشکل صدای سیستم خود را حل کرده است. او تجربه خود را در سایت ردیت گذاشته و با مراجعه به آن می‌توانید بقیه کار را انجام دهید.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/voice-windows10-problem.html

saqar بازدید : 36 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

 

یک اقدام ضروری و مهم برای شرکت‌ها ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی آنلاین با به کارگیری طراحی سایت شرکتی در کناره طراحی سایت فروشگاهی است. کمپانی وب رمز با ارائه مثال طراحی سایت از پروژه‌های گوناگون خویش شما را برای ایده گرفتن از سایت هم صنفان خویش همراهی می‌کند.در این نوشتار شما را با خاصیت های طراحی سایت شرکتی آشنا خواهیم کرد.

 

با رشد روز افزون در دنیای آنلاین کسب و کارهای متنوع علاوه براینکه در فضای فیزیکی فعالیت خود را انجام می‌دهند دردنیای آنلاین هم کار و جنبش کاری خود را ادامه می‌دهند. از این طریق به رشد و توسعه کسب و کارشان کمک شایانی خواهند کرد. طراحی سایت برای هر کسب و کاری به عنوان یک نمای از آن کسب و کار در فضای وب است. بدین صورت هرکسب و کاری می تواند بصورت عالی خویش را شناسایی کنند.

 

وب رمز با ارائه خدمات طراحی سایت شرکتی تصمیم دارد تا یک تصویر عالی را در ذهن مخاطبان هر سوداگری ثبت کند الی از این طریق بتواند افرادی که هیچ گونه آشنایی قبلی با شرکت موردنظرشان در فضای فیزیکی ندارند یک تصویرعالی از روش پیشه آنها ایجاد کنند.

 

هر روز به شمار افراد در دنیای مجازی اضافه می‌گردد. افراد پیش از آنکه به سراغ یک شرکتی در فضای فیزیکی بروند ابتدا در موتورهای جستجو آن را جستجو می‌کنند. چندین رهنمود از طرف موتورهای جستجو روبرو می‌شوند و اگر افراد برای اولین بار با برند شما آشنا می‌شوند یک تصویر آرمانی از کسب و کارتان نبیند مطمئنا جذب کارتان نخواهند شد و اینچنین اغلب مشتریان خویش در فضای وب از دست خواهید داد. از این رو باید برای جذب مخاطبان اغلب در فضای آنلاین طراحی سایت شرکتی خویش را جذاب و کاربرپسند اتمام دهید. ساخت سایت شرکتی شما نمایانگر این خواهد بود که کسب و کار شما درسطح حرفه ای قرار گرفته است یا نه؟

 

پيشنهاد وب رمز: طراحی سایت توریسم و توریستی

 

چرا طراحی سایت شرکتی انجام دهید؟

طراحی سایت شرکتی - سایت شرکتی

 

همانطور که در بالا توضیح داده شد کسان بسیاری پیش از اینکه بصورت مستقیم در فضای فیزکی با کسب و کاری صحبت کنند در فضای آنلاین یک کمپانی را پیدا می‌کنند و آنرا کامل و ریزبین رسیدگی می‌کنند و سپس با آن کمپانی تماس استوار خواهند کرد.

 

از این رو افراد باید طراحی سایت شرکتی خود طراحی سایت شرکتی چیست؟ را کاملا حرفه‌ای و کاربر پسند ایجاد کند. اگر چنین کاری را سپریدن ندهند مطمئنا مخاطبان زیادی را از دست خواهند داد و نمی‌توانند به اهدافی که مدنظرشان هست برسند. بدین صورت برای برپایی یک سایت شرکتی با افرادی همکاری کنید که تجربه‌کاری بالای در مقوله طراحی سایت دارند.

 

شرکت طراحی سایت وب رمز با  نزدیک  دو دهه پیشینه خدمات تخصصی وب، طراحی سایت چیره دست و طراحی پورتال ؛ سفارش طراحی سایت کمپانی ها را مطابق با دربایستن کارفرما با بالاترین کیفیت و امنیت شدنی اتمام می‌دهد.

 

برای طراحی سایت شرکتی از چه سیستم مدیریت محتوایی باید کاربرد کرد ؟

طراحی سایت شرکتی - سیستم مدیریت محتوای سایت شرکتی

 

با بوجود آمدن سیستم مدیریت محتواهای متنوع صاحبان کسب وکار به راحتی می‌توانند ویترین کاریشان در فضای آنلاین مدیریت کنند. سیستم مدیریت محتواها شامل وردپرس، جوملا، دروپال،..  می‌شود. اما محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا که در ایران و اکثر کشورهای اروپایی بهره‌گیری می‌شود وردپرس است. این سیستم مدیریت درونمایه خاصیت های منحصربه فردی همانند موارد پایین را شامل می‌شوند:

 

پلتفرم انعطاف پذیر

متن باز یا اپن سورس

پوسته و قالب های متنوع

بروز رسانی خودکار

دارای گسترش دهنده‌های زیاد

دسترسی تند و آسان به نصب نرم افزار

 

 

چگونه با طراحی سایت شرکتی در بین مخاطبان حرفه ای دیده می شوید؟

مطمئنا شما هم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خویش را انجام‌ می‌دهید. اما برای معرفی کردن برندتان نباید تمام وقت و هزینه خود را در شبکه های اجتماعی بگذارید چنین کاری اصلا حرفه‌ای نخواهد بود و در بین مخاطبان و همچنین رقبایتان یک کسب و کار آماتور و غیر حرفه ای شناخته خواهید شد. هر کسب و کار شرکتی با توجه به امکانات و نیازهای که دارد باید طراحی سایت خود را سپریدن دهد ولی باید کاملا جذاب و حرفه‌ی صورت بگیرد.

 

 

 

ویژگی های طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی - ویژگی های طراحی سایت شرکتی

 

یک سایت عالی باید یک ساختار استاندارد داشته باشد علاوه براین باید حائز یک پایین ساخت و جذابیت عالی باشد. تمام این موارد باید به نوع ای متناسب با نیازهای یک کمپانی پیاده سازی شود. یک سایت برای تمام حوزه‌ها یکسری ویژگی‌ها مشترک مثل‌ سرعت بارگذاری بالا، قابلیت توسعه، ریسپانسیو و… را دربرگیرنده می‌گردد.

 

و اما یکسری ویژگی ها ویژه  طراحی سایت شرکتی می‌گردد:

 

۱.طراحی صفحات اختصاصی

برای شناسایی محصولات یا خدمات هر شرکت باید صفحاتی متناسب با همان خدمت یا محصول پیاده سازی گردد. از این طریق می توانید مخاطبان بسیار جذب نماییم و این یعنی یک قدم به هدفتان نزدیکتر خواهید شد.

 

۲. طراحی صفحات تماس با ما

در طراحی سایت مهم ترین تقسیم برای وابستگی برقرار کردن با مخاطبان همین صفحه تماس با ما است. اما در طراحی صفحات تماس با ما باید یکسری ظرافت ها را به خرج دهید تا درصد بالای از مخاطبان با شما بستگی استوار کنند. نوع چیدمان در صفحات

 

تماس با ما در سایت های شرکتی بسیار با اهمیت است. چنین کاری احتیاج به مهارت و تجربه دارد.

 

۳. شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از راه‌های جذب بیننده برای وب سایت‌ها است اما این فعالیت‌ها باید طبق یکسری اصول پیاده سازی شوند. بدین شیوه که سیتم‌های اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی در سایت‌ها به نکویی ایجاد گردد تا مطالب و پست‌های جذاب در کمر بستن مخاطبان پیمان گیرد.

 

۴. روانشناسی رنگ‌ها و جذابیت‌های بصری

برای استفاده از رنگ‌ها در دنیای آنلاین نیازمند فرهنگ روانشناسی رنگ‌ها به گونه ای که هررنگی که برای هر المان استفاده می شود باید مطابق با بیچارگی مخاطبان باشد. تمام این روش‌ها که پیاده سازی می‌شود برای جذب مخاطبان هست، الی بتوانیم یک برند عالی در ذهنشان ثبت کنیم.

 

۵.اشتراک گذاری ویدئو

قابلیت ایجاد ویدئو به قصد معرفی فرآورده یا خدمتتان خواهد بود. چنین امکانی را می‌توان در سایت های شرکتی قرار دهیم لغایت براحتی برندمان را به بازدیدکنندگان نشانه دهیم.

saqar بازدید : 38 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

 

بطور کلی کلمه بایوس (BIOS) مخفف عبارت Basic Input/Output System به معنای سامانه ورودی/خروجی پایه ای است که یک فریم ویر (Firmware) می باشد و در داخل یک تراشه بر روی تمام مادربرد در کامپیوترهای شخصی سازگار با IBM قرار داده می شود و به وسیله آن تمامی کارهای ورودی/ خروجی کنترل می شوند. برای مثال هنگامی که شما کامپیوتر را روشن می کنید، صفحه ای رنگی متناسب به کیس شما در مانیتور ظاهر می شود که در این لحظه گرچه کامپیوتر شما روشن شده است، اما کامپیوتر توسط بایوس در حال آماده بکار شدن می باشد.

بایوس

با این وجود اغلب بایوس (BIOS) را برنامه ای روی قطعه ای از مادربورد می دانند که وظیفه هماهنگ و همچنین بوت کردن سیستم عامل را بر عهده دارد و با نام های " System BIOS "، " ROM BIOS " و " PC BIOS " شناخته شده است و بلا استثنا در تمام کامپیوترها وجود دارد و در غیر این صورت کامپیوتر به هیچ وجه روشن و قابل استفاده نخواهد بود.

اینک شما قطعا معنای بایوس  ورژن “بایوس” کامپیوتر را چگونه بیابیم؟ و کاربرد آن در کامپیوترها را مطلع شده اید. اما گاها ممکن است کنجکاو شویم تا از ورژن بایوس سیستم عامل خود مطلع شویم. برای اطلاع از ورژن بایوس راه های فراوانی وجود دارد که شاید تا اواسط آن نیز نتوانید پیش بروید. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب از بخش تکنورا با نحوه بدست آوردن سریع ورژن بایوس در کامپیوتر آشنا سازیم. همراه ما باشید.

 

مراحل گام به گام اطلاع از نسخه بایوس

1- ابتدا تمامی برنامه های باز را مینیمایز کنید و سپس به صفحه دسکتاپ باز گردید. اینک دو کلید " Win + R " را بفشارید تا RUN را اجرا کنید. در کادر موجود، عبارت " cmd " را تایپ کنید و سپس گزینه " OK " را از صفحه باز شده بفشارید.

ورژن بایوس

 

2- اینک پنل کامند پرامپت برای شما باز شده است. باید در این مرحله عبارت " wmic bios get smbiosbiosversion" را تایپ کنید. پس از اتمام تایپ، " Enter " را بفشارید.

ورژن بایوس

 

3- هم اکنون می توانید ورژن بایوس سیستم عامل خود را مشاهده نمایید.

ورژن بایوس

saqar بازدید : 39 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کنیم؟

 لپ تاپ ها یکی از وسیله های پرکاربرد امروزی هستند که می توانیم با استفاده باتری داخلی آنها، در هر نقطه و مکان از آنها استفاده کنیم. از این رو متاسفانه اکثر لپ تاپ ها همانند اسمارت فون ها دارای کد IP نیستند و با کمترین میزان ورود مایعات ممکن است آسیب ببینند و باید هزینه های گران قیمتی را بپردازیم. از این رو برخی ممکن است بنابر دلایلی، مایعاتی متفاوت بر روی لپ تاپ ما ریخته شوند. از این رو در این مواقع باید دقیقا چه کارهای را انجام دهیم؟ آیا می توانیم خودمان به تنهای این مشکل را بر طرف سازیم؟

ریختن مایعات روی لپ تاپ

بله. شما می توانید در ادامه این مطلب از بخش تکنولوهنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کنیم لی که باید انجام دهید را آموزش خواهیم داد و یاد گرفتن آنها قبل از وقوع حادثه امری ضروری است چرا که این مشکل ممکن است برای هر یک از ما رخ دهد، از این رو قبل از این اتفاق بهتر است راه حل آن را بیاموزیم. همراه ما باشید.

 در هنگام ریخته شدن مایعات بر روی لپ تاپ چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

1-خارج کردن باتری

ریختن آب روی لپ تاپ

ریختن مایعات بر روی لپ تاپ 

زمانیکه بنابر هر دلایلی مایعات بر روی لپ تاپ ریخته شد، اولین کاری که باید انجام دهید، خارج کردن باتری از لب تاب است چرا که شما می توانید این گونه از سوختن قطعات کامپیوتر جلوگیری نمایید و دقت داشته باشید این اقدام را باید فورا و در کسری از ثانیه انجام دهید و دلیل آن روان بودن مایع است و می تواند در ثانیه به تمام لب تاب وارد شود. 
 
2-جدا کردن کابل ها و پورت ها

ریختن آب روی لپ تاپ

خارج کردن کابل های متصل به لب تاب

در مرحله دوم شما ملزم به خارج کردن هر گونه کابل USB اعم از موس، هارد اکترنال، آداپتور لپ تاپ و... که به لپ تاپ متصل شده اند را خارج نمایید و هر چه سریعتر این فرآیند انجام گیرد، لب تاب شما سالم تر خواهد ماند و آسیب جدی ای وارد نخواهد شد.

3- خشک کردن با هوای آزاد

 لپ تاپ خیس شده

خیس شدن لب تاب 

اگر تنها چند قطره آب وارد لپ تاپ شما شده است، باید فورا، قبل از آنکه این میزان از مایعات وارد قطعات لپ تاپ شود، آنها را تمیز کنید و اجازه ندهید تا آسیب برسانند. برای انجام این کار شما می توانید لپ تاپ را به صورت 130 درجه در آورید و آنرا خم کنید و اجازه دهید تا با استفاده از هوای آزاد خشک شود و از این رو مایعات دیگر به داخل قطعات اصلی لپ تاپ وارد نخواهند شد.
همچنین می توانید با استفاده از سشوار نیز این کار را انجام دهید و دقت داشته باشید که نباید سشوار را از نزدیک نگه دارید چرا که ممکن است به لپ تاپ آسیب برساند.

4- خشک کردن لپ تاپ با یک دستمال های چندلایه

saqar بازدید : 44 یکشنبه 16 شهریور 1399 نظرات (0)

معرفی html و css

فرض کنید که تصمیم گرفته اید الی سایتی را با منظور انتشار اخبار مربوط به تکنولوژی تاسیس کنید.

در این سایت شما مقالاتی را انتشار خواهید داد. این مقالات ممکن است شامل المان هایی نظیر متنِ مقاله، عکس (ها)، فیلم (ها)، جدول (ها) و ... باشد.

اما این المان ها چگونه در یک صفحه پیمان می گیرند؟

این سوالی است که استجابت آن ورود به وادی طراحی سایت است.

Html و css ابزاری پایه ای و مهمترین جزء در طراحی یک سایت است.

به کمک html شما عکس، فیلم، متن و ... را وارد صفحه می کنید و با استفاده از css به آن ها اندازه، رنگ، جایگاه و ... می دهید.

تسلط کامل بر html و css مهمترین چیرگی در طراحی سایت است.

 

معرفی زبان برنامه نویسی javascript

اما در یک صفحه از سایت ممکن است که تصمیم بگیرید تا افکت های متحرکی را ایجاد کنید (افکت هایی که عموماً به اسم انیمیشن می شناسیم).

مثلاً با کلیک بر روی یک گزینه، جدولی طی مدت سه ثانیه مفتوح و پس از گذشت مثلاً ده ثانیه بسته شود. این کار سایر از عهده html و css بر نمی آید (البته برخی از این دست کارها را می توان (به سختی) با به کارگیری ترفندهایی در html و css سپریدن داد).

برای برپایی چنین افکت هایی از زبان های برنامه نویسی مانند javascript بهره‌گیری می کنند.

 

معرفی زبان برنامه نویسی php

حال فرض کنید در عقیده دارید بخش پایانی یک مقاله را به اخذ نظرات بازدیدکنندگان وابستگی دهید. در این کار شما فُرمی را به کمک html و css برپایی می کنید الی مثلاً کاربر نام، آدرس ایمیل و متن پیام خویش را وارد کرده و ارسال کند.

اینکه این اطلاعات کجا می رود و درستی آن ها کجا رسیدگی می شود، کارهایی است که در حوزه برنامه نویسی سمت سرور صورت می گیرد که به کمک زبان های برنامه نویسی مانند php اتمام می شود.

پس به طور کلی پیشه در حوزه وب شامل دو دسته است:

1. برنامه نویسی سمت کاربر (Front End)

2. برنامه نویسی سمت سرور (Back End)

 

منظور از برنامه نویسی سمت کاربر یا Front End چیست؟

برنامه نویسی سمت کاربر مجموعه اموراتی است که به نمایش هرچه بهتر المان ها در صفحه سایت منتج می شود و کارهای چهره گرفته در این تقسیم از حیث بازدید کننده پنهان نیست و به طور کامل در دسترس اوست.

برنامه نویسی سمت کاربر به طور فراگیر در ایران و دانشمند به کمک html و css و javascript چهره می گیرد.

 

منظور از برنامه نویسی سمت سرور یا Back End چیست؟

برنامه نویسی سمت سرور گردآور اموراتی است که بازدید کننده سایت به آن ها دسترسی ندارد و توسط سرور سایت برگردان شده و در صورت میل برنامه نویسی نتایج آن در برگزیدن بازدیدکننده پیمان می گیرد و ممکن است بسیاری از این امورات که اصطلاحاً در پَسِ پرده انجام می شود را بخواهید از دسترس بازدیدکنندگان پنهان نگه دارید.

در سال های پسین اشاعه شبکه های اینترنت پر سرعت و افزایش استفاده ملت از وبسایت ها موجب افزایش روش های برنامه نویسی و طراحی سایت و هنچنین تنوع و تفکیک در نوع طراحی سایت ها با موضوعات گوناگون شده است که این تحولات باعث شده الی هر کدام از تقسیم های برنامه نویسی سمت کاربر و سمت سور به تخصص های جدایی تبدیل شوند.

در این گردآور آموزشی پیش درآمد html و css را به طور کامل آموزش خواهیم عدل و سپس به سراغ javascript خواهیم رفت و پس از تکمیل تعلیم های سمت کاربر به تعلیم برنامه نویسی سمت سرور یعنی زبان برنامه نویسی php خواهیم پرداخت. که البته از میانه های تعلیم php به طور طبیعی بستگی با دیتابیس و پیشه با mysql را نیز پیگیری خواهیم کرد.

 

در نخستین سرنوشت از سری آموزش های طراحی سایت به ذکر تعاریف اولیه پرداخته شده همچنین به ادوات و زبان های برنامه نویسی پرکابرد در گستره طراحی و برنامه نویسی سایت اشاره شده است.

saqar بازدید : 39 یکشنبه 16 شهریور 1399 نظرات (0)



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, اینستاگرام
اینستاگرام مشغول آزمایش یک ویژگی جدید است که به کاربرن اجازه می دهد با کمک آن تصاویر ویدئو را عقب و جلو ببرند یا آنکه ویدئو را از آغاز دوباره تماشا کنند. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، اینستاگرام مشغول آزمایش یک ویژگی جدید است که یک نوار seek bar به ویدئوهای پست شده در این شبکه اجتماعی اضافه می‌کند. seek bar اجازه انتخاب وسیعی از مقادیر را می‌دهد، محدوده طیف وسیع مقادیر از صفر شروع می‌شود و تا حداکثر مقادیر تعیین شده را می‌توان انتخاب کرد.

 

«جین مانچون وانگ» یک بلاگر حوزه فناوری اطلاعات این ویژگی آزمایشی را رصد کرده است. به نظر می‌رسد نوار seek bar در بالای ویدئو ظاهر می‌شود. کاربران می‌توانند با کمک آن تصاویر ویدئو را عقب یا جلو ببرند یا آنکه ویدئو را دوباره تماشا کنند.

 

در حال حاضر کاربران اینستاگرام باید ویدئو را از آغاز تا پایان تماشا کنند تا بتوانند دوباره از آغاز آن را مشاهده کنند.

 

البته ویژگی نوار seek bar برای ویدئوهای پست شده در IGTV موجود است و بسیاری از کاربران خواستار ارائه همین ویژگی در ویدئوهای پست شده در بخش feed شبکه اجتماعی بودند.

 

هنوز مشخص نیست ویژگی مذکور برای ویدئوهای بخش Stories نیز عرضه می‌شود یا خیر.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11023739.html

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 254
  • بازدید ماه : 1,184
  • بازدید سال : 3,767
  • بازدید کلی : 13,613