loading...
akhbar tecnolozh10
saqar بازدید : 56 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)
 

در پی وصول شکایت از سوی کاربران مبنی بر محاسبه ترافیک برخی از سرویس‌های داخلی بر مبنای تعرفه بین‌المللی توسط اپراتورهای موبایل، معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار «ساترا» (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که این پرونده جهت بررسی و صدور حکم به کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا ارجاع شده است.

آنطور که روابط عمومی ساترا با ارسال خبری برای رسانه‌ها اطلاع داده است، برخی اپراتورهای موبایل که طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ملزم به محاسبه ترافیک پلتفرم‌های صوتی و ویدیویی داخلی با تعرفه نیم‌بها بودند، «با تبلیغات اغواکننده مبنی بر مشاهده رایگان سریال، تعرفه ترافیک اینترنت آنها را به نرخ بین‌الملل محاسبه کرده‌اند.» بر این اساس ساترا خبر می‌دهد که معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار این سازمان، «پیگیری موضوع را برای احقاق حقوق کاربران در دستور کار قرار می‌دهد.»

بنا بر اعلام معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا، مطابق مصوبه شماره 237 و 248 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، و همچنین مصوبه شماره ۲۵۱ این کمیسیون، اپراتورهای تلفن همراه ملزم به اعمال تعرفه نیم‌بها و سرعت متفاوت و بسته‌های ترجیحی برای تولیدکنندگان محتوای داخلی هستند و «کلیه اپراتورهای داخلی موظف‌اند امکان تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل را اعمال و تعرفه مصرف دیتای محتواهای داخلی را به صورتی ترجیحی و به میزان حداکثر ۵۰ درصد تعرفه دیتای بین‌الملل محاسبه کنند.»

این معاونت اعلام کرد پرونده جهت بررسی و صدور حکم به کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا ارجاع شده است. در صورت تأیید این شکایت، پلتفرم‌های صوت و تصویر ملزم خواهند شد ضمن شفاف‌سازی، نسبت به اصلاح قراردادهای خود و نحوه قیمت‌گذاری حق اشتراک و ترافیک به نفع استفاده‌کنندگان اقدام کنند.

ساترا همچنین اعلام کرده است که انتظار می‌رود «بر اساس حکم صادره ساترا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات نیز نسبت به اصلاح این شیوه نامطلوب درآمدزایی توسط اپراتورهای تلفن همراه، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.»

منبع: 

https://digiato.com/article/2021/01/31/%d8%b3%d8%a7%d8%aa%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa/

saqar بازدید : 34 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

وب‌سایت «گلس‌دور» (Glassdoor) که کاربران می‌توانند از طریق آن به کارفرمایان فعلی و گذشته خود به صورت ناشناس امتیاز دهند، بر اساس امتیازات کاربران لیست ۲۵ شغل با بیشترین میزان رضایت در ایالات متحده را منتشر کرده که توسعه دهنده جاوا در صدر آن قرار گرفته است.

دانشمند داده و مدیر محصول پس از جاوا به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. یکی از نتایجی که می‌توان از جدول زیر گرفت این است که شغل‌های IT در مجموع بیشترین میزان رضایت شغلی را داشته و حقوق سالانه بعضی از آنها مثل مهندس نرم‌افزار (۱۱۰ هزار دلار) تقریباً با حقوق سالانه یک دندان‌پزشک (۱۳۴ هزار دلار) برابری می‌کند.

 

 

 

گلس‌دور می‌گوید لیست زیر بر اساس برخی شغل‌ها با بالاترین امتیاز کلی در این پلتفرم ایجاد شده است و می افزاید: «امتیاز شغلی گلس‌دور با در موازنه سه فاکتور به شکل مساوی محاسبه می شود: پتانسیل دستمزد (میانگین حقوق پایه سالانه)، امتیاز کلی رضایت شغلی و تعداد آگهی‌های فعال.» داده‌های جدول در بازه زمانی بین دسامبر ۲۰۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۰ بدست آمده است.

  • توسعه دهنده جاوا (حقوق [سالانه]: ۹۰ هزار دلار؛ رضایت شغلی [از ۵]: ۴.۲)
  • دانشمند داده (حقوق: ۱۱۳ هزار دلار؛ رضایت شغلی: ۴.۱)

منبع: 

https://digiato.com/article/2021/01/31/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%da%af%d9%84%d8%b3-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

saqar بازدید : 53 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

امروزه با پروا به پیشرفت های روز افزون در صنعت و تکنولوژی های مختلف، افراد و سازمان ها هم نیازمند تغییرات و به روز شدن هستند. هدف از این مقاله رسیدگی مراحل نصب و راه اندازی سیستم تلفنی تحت شبکه یا همان IPPBX در سوداگری شما و شیوه ی به کارگیری آن است. در آغاز به بررسی قبل نیازهای تاسیس ویپ VoIP می پردازیم.

 

پیش از طریق اندازی ویپ در سازمان، می بایست بستر شبکه داخلی یا همان LAN تاسیس شود. اثناء تاسیس شبکه باید به امکانات و قابلیت های ساز و برگ شبکه هم دقت بسیاری نمایید. نکاتی از قبیل تعداد پورت سوئیچ ها، PoE بودن، پورت گیگ، گونه کابل ها، ارتباطات وایرلس و ... باید مورد پروا قرار گیرند.

 

پس از نصب تجهیزات پسیو شبکه و تاسیس بستر اولیه، مسئله ی مهم دیگر تاسیس DHCP سرور است که برای تخصیص آدرس های IP خودکار به تجهیزات موجود در شبکه به آن دربایستن داریم. همانطور که پیداست، نیازی به اینترنت برای تاسیس ویپ نخواهیم داشت؛ و این مسئله ای است که در ذهن بسیاری از کاربران به اشتباه برپایی شده است.

 

نکته ی پایان برای تاسیس سیستم تلفنی، آماده بودن خطوط و تحویل خطوط به هر صورتی که هستند (آنالوگ، دیجیتال یا ترانک SIP) می باشد تا به صورت یکپارچه به سیستم ویپ متصل شوند.

 

یکی سایر از مسائلی که ذهن افرادی که هدف تاسیس این سیستم را دارند به خود مشغول می کند، احتیاج به کابل کشی جدید برای به کارگیری ویپ است. این در حالیست که گرد از مزیت های VoIP، به کارگیری بستر شبکه کنونی بوده و نیازی به پیاده سازی بستر جدید نیست.

 

پس از طریق اندازی کامل بستر شبکه، گام بعدی، رسیدگی نیازمندی ها و انتظارات کسب و کار یا سازمان از سیستم تلفنی ویپ می باشد؛ زیرا بسته به نیازمندی های مطرح شده می نا راهکارهای مختلفی را توصیه داد. برای مثال می طاقت از رکورد مکالمات، منوی صوتی IVR، صف تماس، ... اسم برد.

 

برای مدیریت یک شبکه ی ویپ و ارتباطات بر پایه آن، اصطلاحا به یک مرکز تلفن، سانترال یا همان IPPBX نیاز داریم. در ایران، در مقوله ی سانترال های سنتی، برندی همچون پاناسونیک شناخته شده است اما در گویه ی ویپ، مرکز تلفن های IP کمتر شناخته راه اندازی ویپ آوش نت  شده اند و محصولات شرکت های معتبر به دلایل مختلفی یا به ایران وارد نمی شوند یا در صورت واردات نیز، بها های بالایی خواهند داشت.

 

یکی از راهکارهای مقرون بصرفه که بسیاری از شرکت ها، ویپ را با آن می شناسند، نرم افزار متن باز یا Open source استریسک Asterisk می باشد. پلتفرم و نرم افزار (Asterisk) از یک محیط مدیریتی Command Line سهم می برد و به همین علت برای آسانی در استفاده از این نرم اسباب و تنظیمات آن، کمپانی های مختلف پرکار در این زمینه، نرم افزارهای گرافیکی و پیرامون WebGUI بر روی این پلتفروم تعبیه کرده اند که کار با این سیستم را به مراتب آسان تر کرده است. برای نمونه نرم افزار های نامدار مختلفی همانند Issable ،Elastix ،FreePBX از جمله ی مشهورترین ها هستند.

 

قطعا مرکز تلفن می بایست برای پیوستگی با شبکه ی مخابرات، از راه خطوط تلفنی به این شبکه متصل شود. بعد احتیاج داریم تا خطوط شهری از هر نوعی که هستند را به مرکز تلفن متصل کنیم. برای این کار احتیاج به مبدل یا گیت وی Gateway داریم.

منبع: 

https://avashnet.com/setup-voip/

saqar بازدید : 43 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

برخلاف هاچبک‌های شهری هیوندای شامل ولوستر و i30 که در مدل N لاین مجهز به پیشرانه تقویت‌شده و تجهیزات فنی اختصاصی هستند؛ قوای محرک توسان N لاین تفاوتی با نمونه‌های استاندارد ندارد. برای این خودرو نیز، موتور ۱/۶ لیتر توروبوشارژ با قدرت‌های ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب‌بخار، تولید خواهد شد. همچنین، نسخه دیزل هیبرید ۱۳۶ اسب‌بخار، هیبریدی ۲۳۰ اسب‌بخار و پلاگین هیبرید ۲۶۵ اسب‌بخار نیز وجود دارد که همگی دارای موتور ۱/۶ لیتر هستند.

از معدود تفاوت‌های توسان N لاین با مدل استاندارد، می‌توان به سیستم تعلیق اشاره کرد که همراه سیستم مدیریت الکترونیک فنربندی، مانور خودرو در شرایط مختلف را بهبود و حس اسپرت توسان N لاین را افزایش می‌دهد. مهندسان هیوندای ادعا می‌کنند، توسان N لاین در شرایط رانندگی عادی و مود نرمال، مشابه مدل استاندارد است اما هنگامی که در حالت اسپرت استفاده شود، تجربه‌ای متفاوت با تعادل بهتر ارائه می‌دهد.

Hyundai Tucson N هیوندای توسان ان لاین نمای داخلی

فراتر از مباحث فنی، توسان N لاین با ظاهر جذاب‌تر و جوان‌پسندتر، جلب توجه می‌کند. رینگ‌های ۱۹ اینچ، اگزوزهای دوگانه و کیت بدنه، مختص این خودرو هستند. همچنین ترکیب رنگ‌های اختصاصی برای توسان N لاین، مثل خاکستری روشن با سقف سیاه نیز وجود خواهد داشت.

 

در فضای داخلی، تفاوت چندانی بین توسان N لاین و مدل استاندارد وجود ندارد. خط دوخت و بعضی جزئیات، قرمز رنگ هستند؛ درحالی‌که پوشش چرم صندلی‌ها مرغوب‌تر است و عبارت N-line در قسمت‌های مختلف کابین دیده می‌شود.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/car-news/367491-hyundai-tucson-n/

saqar بازدید : 41 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

در ماضی هر فرد به یک سیستم کامل کامپیوتر دسترسی نداشت، یک رایانه مرکزی و قوی به نام mainframe هستی داشت و باقی دستگاه‌های متصل به آن بدون هر نوع سی پی یو و یا نیرو پردازشی بودند و تمامی کارها روی سیستم رایانه مرکزی چهره می‌گرفت.

بنابراین مدیریت کردن این تقسیم راحت‌تر بود. اما با گذشت زمان و ایجاد کامپیوترهای شخصی دیگر مدیریت کردن هر یک از سیستم پیشه کاستی بود،

بنابراین محققان به پیگیری تدبیر ماضی شده خدمات شبکه آوش نت و با روش‌های مدرن‌تری از جمله مجازی سازی دسکتاپ این مشکلات را رفع کنند.

مجازی سازی دسکتاپ یا به عبارت سایر desktop virtualization در واقع برپایی شده از چندین سرور قوی می‌باشد، که بر روی آن سیستم عامل نصب شده و به ازای هر کابر یک سیستم عامل نصب می‌گردد.

پردازش این تقسیم بدست سرور با قدرت زیادی چهره می‌گیرد.

 

در این بخش کاربر با استفاده از یک ترمینال ( تین کلاینت) به سرور مرکزی متصل شده و صفحه دسکتاپ مجازی خود را ملاحظه می‌نماید و می‌تواند به راحتی با آن به کارهای خود بپردازد.

این طریق از جنبه‌های گوناگونی برای یک سازمان و گردانیدن سودمند می‌باشد.

زیرا با این روش هزینه‌های زیاد مدیریت کردن کامپیوتر حذف شده و مقدار هزینه‌ای که بابت سخت انگیزه ها باید صرف شود به طور طبیعی کمتر خواهد شد.

زیرا برای به کارگیری هر کاربر احتیاج به یک تین کلاینت می‌باشد که حائز بها پایین‌تری نسب به یک دستگاه پی سی می‌باشد.

saqar بازدید : 37 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

گوگل رسما اعلام کرد فرایند توسعه‌ی Tilt Brush، اپلیکیشن نقاشی مبتنی‌ بر واقعیت مجازی را به ‌پایان می‌رساند و آن را به‌صورت متن باز (Open Source) در دسترس قرار می‌دهد. Tilt Brush یکی از شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های حوزه‌ی واقعیت مجازی محسوب می‌شود.

Tilt Brush در سال ۲۰۱۵ پس از انتشار برای هدست‌‌های واقعیت مجازی اچ تی سی وایو (HTC Vive) و آکیولس ریفت (Oculus Rift)، توسط گوگل تصاحب شد و مدتی کوتاه پس ازآن، به‌صورت رسمی در برنامه‌های بزرگ گوگل برای واقعیت مجازی نظیر Google Cardboard و هدست‌ Daydream وارد شد. 

قابلیت اصلی Tilt Brush امکان کشیدن نقاشی سه‌بعدی در محیط واقعیت مجازی است؛ اما در دورانی که تحت مدیریت گوگل فعالیت می‌کرد برخی به‌روزرسانی‌های جالب به‌ خود دید که از بین آن‌ها می‌توانیم به پشتیبانی از حالت چندنفره اشاره کنیم.

 

گوگل همچنین یک مجموعه‌ابزار متن باز را برای Tilt Brush در دسترس قرار داد که به ‌لطف آن، کاربران می‌توانستند از نقاشی‌های Tilt Brush برای استفاده در انیمیشن، خروجی بگیرند. براساس گزارش ورج، گوگل از این پس قصد توسعه دادن Tilt Brush را ندارد و پشتیبانی از این اپلیکیشن در آینده توسط کاربران از آن انجام می‌شود. 

منبع:

https://www.zoomit.ir/vr-ar/367426-google-tilt-brush-vr-painting-app-open-source/

saqar بازدید : 87 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

تاپ از تمامی طراحان و علاقه‌مندان دعوت می‌کند در بازطراحی رابط و تجربه کاربری (UI/UX) درگاه پرداخت اینترنتی آن شرکت کنند.

 

تاپ به‌عنوان رتبه یک پرداخت‌های اینترنتی، با توجه به تغییرات رفتار مشتریان و نیازهای فنی موجود، در نظر دارد اقدام به باز طراحی رابط و تجربه کاربری (UI/UX) درگاه پرداخت اینترنتی خود کند. در این راستا از تمامی طراحان و علاقه‌مندان دعوت می‌شود در این فراخوان شرکت کنند.

علاقمندان می‌توانند طرح فاز اولیه شامل طراحی UI صفحه درگاه پرداخت را تا تاریخ ۹۹/۱۱/۱۷ در قالب فایل PSD طرح در هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل به آدرس ایمیل uidesign@pec.ir ارسال کنند.

در پایان فراخوان به طرح برنده مبلغ ۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد. پس از دریافت طرح‌های فاز اولیه، تاپ طرح برتر را تا تاریخ ۹۹/۱۱/۲۰ انتخاب می‌کند و پس از معرفی طرح‌های برتر و اهدا جوایز به ایشان، اقدام به برگزاری جلسه مشترک توجیهی و عقد قرارداد با طراح برتر خواهد کرد. پس از انعقاد قرارداد و در پایان پروژه (۹۹/۱۲/۰۶)ُ فایل‌های HTML و CSS طرح منتخب از طراح دریافت خواهد شد.

بنابراین اگر به همکاری با ما علاقه دارید و آماده‌ی پذیرش این چالش هستید، ما در تاپ منتظر شما هستیم.

شاخصه‌های مهم طرح

  • طراحی واکنشگرا (Responsive design) با طراحی ویژه برای موبایل
  • استفاده از المان‌های مینیمال و کاربرپسند
  • لودتایم سریع (از طریق حداقل استفاده از المان‌های حجیم و کمترین نیاز به جاوا اسکریپت برای پیاده‌سازی)
  • ایجاد تمرکز برای مشتری در مسیر کانورژن (ورود اطلاعات کارت و پرداخت موفق)
  • حداقل نیاز به کلیک و اسکرول
  • رعایت الزمات شاپرک (جهت اطلاع از الزامات فایل راهنما را دانلود کنید)

منبع:

https://www.zoomit.ir/pr/367416-call-redesign-top-ui-ux-design/

saqar بازدید : 44 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

روش های بسیاری برای ترکیب چندین فایل PDF در یک سند PDF وجود دارد. بسیاری از وب سایت ها مانند بسیاری از برنامه های شخص ثالث ، این کار را به صورت رایگان انجام می دهند (اگرچه اعتماد به اینگونه سرویس ها بستگی به خود شما دارد ، زیرا بعضی از آنها حاوی بدافزار هستند).

 

اگر کاربر MacOS هستید ، لازم نیست نگران این سایتها یا برنامه ها باشید. شما یک ابزار آسان ، رایگان دارید، به احتمال زیاد هنگام مشاهده عکس ها در رایانه خود از آن استفاده کرده اید.

 

اگر کاربر ویندوز هستید ، می توانید یکی از این برنامه های شخص ثالث را استفاده کنید - ابتدا تحقیقات خود را با دقت انجام دهید تا بدانید که کدام یک امن است - یا برای اینکه در جای امن باشد ، از Adobe استفاده کنید برنامه Acrobat DC. این به طور خاص توسط Adobe برای ایجاد ، مدیریت و ویرایش فایل های PDF طراحی شده است ، بنابراین می دانید که برای مواردی مانند تبدیل PDF به Word و البته ترکیب فایل های PDF خود در یک سند PDF دقیق و کارآمد است.

 

بیایید شروع کنیم:

 

کاربران macOS: اگر نیاز به ترکیب فایلهای PDF در یک سند PDF دارید ، می توانید به سادگی از برنامه Preview که هنگام خرید رایانه Mac خود نصب شده است، استفاده کنید. شما فقط نیاز به کشیدن و رها کردن فایل ها دارید ، بنابراین روند سریع و بی دردسر است.

 

قبل از شروع ، مطمئن شوید که تمام پرونده هایی را که می خواهید در یک پوشه با هم ترکیب کنید داشته باشید تا روند ادغام همه جانبه تر شود.

 

دانلود برنامه ترکیب فایل پی دی اف, برنامه های ترکیب فایل پی دی اف

 

مرحله 1: پوشه Finder را که فایلهای شما در آن ذخیره شده است باز کنید و به عنوان اولین صفحه خود نسخه ای از پرونده مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

شما می توانید یک کپی از فایل اصلی بگیرید و ان را نگه دارید تا در صورت اشتباه و یا پشیمانی نسخه ای داشته باشید. 

 

دانلود برنامه ترکیب فایل پی دی اف, برنامه های ترکیب فایل پی دی اف

 

مرحله 2: بر روی فایل اصلی دوبار کلیک کنید تا در Preview باز شود.

اطمینان حاصل کنید که نوار کناری ریز تصاویر قابل مشاهده است. اگر اینگونه نیست ، به View>Thumbnails بروید یا Option+Cmd+2 را فشار دهید. اگر فایل شما به طور پیش فرض در Preview باز نمی شود ، می توانید بر روی آن فایل دو انگشت بزنید و سپس به Open with>  Preview بروید.

 

دانلود برنامه ترکیب فایل پی دی اف, برنامه های ترکیب فایل پی دی اف

 

مرحله 3: با کشیدن و رها کردن آنها در نوار کناری ، PDF ، JPG ، PNG و سایر فایلهای دیگر را به Preview اضافه کنید.

 

متأسفانه ، پیش نمایش به شما اجازه نمی دهد پرونده های Word ، Excel و HTML را به یک سند PDF اضافه کنید. اگر می خواهید با استفاده از Preview این موارد را اضافه کنید ، ابتدا آنها را به اسناد PDF تبدیل کنید. در غیر این صورت بهتر است از برنامه Adobe Acrobat DC که در macOS موجود است استفاده کنید.

 

اگر تصمیم به استفاده از برنامه Adobe Acrobat DC را دارید ، برای دنبال کردن مراحل ویندوز 10 به پایین بروید ، زیرا آنها مطابق با macOS هستند.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/learn-combine2-pdf.html

saqar بازدید : 43 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

طراحی سایت با وردپرس یکتا از مهمترین کارهایی است که می‌تواند در ایجاد درآمدهای بالا و پیشرفت‌های کاری به صاحبان کسب و کارهای کبیر و کوچک کمک کند. طراحی تارنما با وردپرس حائز فواید بسیاری است که می‌تواند در هر زمینه‌ای به راحتی انجام گیرد و این امر می‌تواند نوعی تبلیغات در بازاریابی مجازی و آنلاین باشد.

 

افزایش درآمد به صورت حضوری در مقایسه با مجازی در رده‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد، بازار رقابتی امروزه بسیار گسترده و پیچیده است و فقط خرید و فروش‌های حضوری نمی‌تواند به افزایش درآمد و گردش آن کمک کند؛ به همین دلیل، طراحی سایت می‌تواند به حل این دشوار کمک بسیاری کند. وردپرس یکی از سیستم‌های مجانی برای مدیریت درونمایه است که از راه یادگیری آن می‌توانید ساخت سایت وردپرسی را به راحتی انجام دهید. طراحی سایت حرفه ای با وردپرس حرفه‌ای طراحی سایت با وردپرس در واقع نوعی سیستم پیش فرض است که برنامه نویسی‌ها و کد گذاری‌های گزیده تر ای برای آن صورت گرفته است و به چهره نوعی سیستم مدیریت محتوا به صورت آماده در پسندیدن شما پیمان می‌گیرد تا با استفاده از آپلود کردن عکس‌ها، مطالب و اطلاعات سایر در کمترین سررسید ممکن بتوانید طراحی سایت را با وردپرس اتمام دهید.

 

در واقع برای طراحی تارنما با وردپرس به صورت حرفه‌ای دربایستن است که با افزونه‌ها و پلاگین‌های ویژه این سیستم آشنا شوید تا بتوانید سایتی طراحی کنید که از کل لحاظ در سطح بالایی قرار گیرد و به چهره حرفه‌ای بتواند نیازهای شما و مخاطبانتان را برآورده کند. مهمترین خاصیت که در طراحی سایت با وردپرس باید باره توجه قرار گیرد، کدنویسی‌های پیشرفته‌ای است که به سایت مورد نظر این امکان را می‌دهد لغایت ویژگی‌های فوقانی را در بارگزاری داشته باشد. مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس به دلیل سیستم پیچیده‌ای که در وردپرس طراحی شده است، این امکان برای بهینه سازی سایت فراهم می‌شود لغایت از این روش CMS بتواند به عنوان سیستم مدیریتی نیرومند در طراحی سایت با وردپرس مطرح شود.

وردپرس یک سیستم مدیریت درونمایه است که با زبان پی اچ پی تألیف شده است و قبلا تنها برای وبلاگ نویسی استفاده می شد که پس ها با پیشرفتی که کرد و اپن سورسی آن مایه این شد که تبدیل به یک سیستم مدیریت درونمایه شود.

 

یکی از سوالات زیادی که درباره طراحی سایت اسپاهان می شود این است که از چه زبان و یا پلت فرمی برای طراحی سایت بهره‌گیری کنیم و ما در این نوشتار منظور داریم مزایا و معایت طراحی سایت با وردپرس را برای شما بازگو کنیم.

 

برای طراحی سایت با وردپرس بهتر است که از هاست های لینوکس از کمپانی های معتبری مشابه نت افراز بهره‌گیری کنیم که البته برخی ااز کمپانی ها چندین سال است که هاست میزبانی وردپرس را نیز در خدمات خویش گذاشته اند که به آن هم خواهیم پرداخت.

 

مزایای طراحی سایت با وردپرس

همچنین که در بالا گفته شد یکتا از خدمات طراحی سایت اسپاهان ، که توسط شرکت کارینو اتمام می شود طراحی سایت با ورپرس است که در زیر به بخشی از مزایای آن می پردازیم بعد با ما به اتفاق باشید.

 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن مفتوح یا Open Source می باشد

متن مفتوح بودن طراحی سایت با وردپرس به این معنی می باشد که برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب می توانند به راحتی به کد های وردپرسی دسترسی داشته باشند و به آن کدهایی اضافه کنند همین هم علت اصلی این است که وردپرس به اینجا رسیده است.

 

متن باز بودن وردپرس است که مایه می شود شما دیگر نیاز شدیدی به کد نویسی برای طراحی سایت نداشته باشید ولی به این نکته توجه کنید که این فرمایش خطر زیاد بزرگواری هم برای امنیت به هستی خواهد آورد.

 

سادگی در مدیریت و طراحی وب سایت با وردپرس

شما با ادب کمی از زبان های برنامه نویسی می توانید با خلاقیت و طراحی مناسب خویش یک سایت وردپرسی خوب درست کنید و قالب پسندیده خویش را بارگذاری کنید.

 

ولی از یاد نبرید که بسیاری از قالب های حاضر ، کد های آن بر ضرر سئو و بهینه سازی وب سایت شما خواهد بود و شما باید دقت کافی را در این مورد داشته باشد.

 

تنوع در افزونه های و یا پلاگین ها

می تاب یکی از مهمترین و بهترین برتری های طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس را داشتن پلاگین های زیادی دانشت زیرا که هر فرد با بیچارگی خویش می تواند هر پلاگینی که به نفعش هست را نصب کند و متعلق به بهره‌گیری کند.

 

به شما رهنمود می کنم که از پلاگین های مجانی بسیار استفاده نکنید البته خیلی پلاگین ها رایگان هستند و برخی غیر رایگان که بها های مناسبی هم برای آن ها در نظر گرفته شده است که شما به راحتی بتوانید از آن بهره‌گیری کنید.

 

قابلیت گسترش پذیری ساده می باشد

یک طراح و برنامه نویس می تواند به سادگی به توسعه وب سایت خویش بپردازد و آن را با افزونه های زیادی که در برگزیدن وی گذاشته است پیشرفت دهد.

 

همچنین چون که وردپرس اولین بار به قصد تارنگار نویسی ساخته شده بود ، امکانات زیادی برای تارنگار ها دارد که می تاب به قراردادن یا کامنت و rss و … اشاره کرد.

 

انعطاف پذیری در طراحی سایت با وردپرس

وردپرس پلتفرمی ساده است و نرمش پذیر است و هر برنامه نویس و طراحی می تواند هر وب سایتی مطابق با سلیقه خود و یا مشتری طراحی کند و به بیچارگی مشتری ها افزونه هایی نصب کند و یا نما را به کل تغییر دهد.

 

و این خیلی جالب است که بدون نگرانی سایتی همه چی تمام برای خویش داشته باشید و پسین مدیر سایت هم می تواند کاربران زیادی تعریف کند و به هر یک نقش های مختلفی هم بدهد.

 

تا اینجا به برخی از مزایای طراحی سایت با وردپرس اشاره شد و اکنون وقت آن است که از معایب آن هم کلام بگوییم.

saqar بازدید : 42 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

#قدم سوم: نصب و ساخت وبسایت + تغییر قالب انتخابی

هنگامی که نام گستره خویش را خریداری کرده اید و هاست خود را روی دامنه تان راه اندازی کردید (این شغل را کمپانی هاستینگ انجام خواهد داد)، شما گذرگاه را به خوبی جلو رفته اید.

 

حالا زمان آن است که به ساخت وبسایت خویش بپردازید. اولین چیزی که شما باید اتمام دهید این است که وردپرس را روی هاست خریداری شده نصب کنید.

 

راهنمای نصب وردپرس

دو مسیر برای نصب وردپرس ممکن است، گذرگاه نخست بسیار ساده تر از دیگری است.

 

۱. با یک کلیک تارنما هایی همانند وردپرس (و جوملا و دروپال) را روی هاست خریداری شده نصب و راه اندازی کنید.

تقریبا هر کمپانی میزبانی وب قابل اعتماد دسته نصب با یک کلیک کنید را برای تاسیس وردپرس دارد که باعث راحتی نصب این پلتفرم روی هاستینگ شما می شود.

 

در اینجا مراحل ایست که شما می توانید برای نصب سریع وردپرس اتمام دهید:

 

به CPanel هاستینگ خویش وارد شوید. (با شناسه و رمزی که از کمپانی هاستینگ گرفته اید. معمولا آدرس ورود به CPanel به این ترتیب است: www.yourname.com/cpanel)

به کنترل پنل بروید.

آیکون وردپرس را پیدا کنید.

روی نام دامین تان که اثر داده است کلیک کنید.

با کلیک بر روی “نصب” شما باید اطلاعات دسترسی به وب سایت جدید وردپرس خود را دریافت کنید.

۲٫ نصب دستی وردپرس

اگر به هر دلیلی (برخی از کمپانی های میزبانی وب “نصب وردپرس فقط با یک کلیک ” را فراهم نکرده اند) شما این گزینش را ندارید، برای نصب وردپرس به طور اتوماتیک اقدام کنید، شما می توانید از راهنمای رسمی نصب وردپرس پارسی برای ساخت وبسایت خود کمک بگیرید.

 

نصب وردپرس به چهره دستی (کلیک کنید)

 

ضمنا اگر شما “نصب وردپرس با یک کلیک” را در پنل هاستینگ خویش ندارید، چه بسا در حال پیوستگی با یک میزبان بد برای ساخت وبسایت خود هستید.

 

انتخاب یک قالب یا پوسته برای آغاز ساخت سایت شما

هنگامی که شما با موفقیت وردپرس بر گستره خود نصب کنید، شما تنها به یک بستر برای وب سایت خویش واصله اید که فقط میشود با آن سایت را مدیریت کرد. ولی برگزیدن قالب وب سایت شما برای نمایش محتوای سایتتان هنوز مانده است.

 

default_wordpress_theme

 

در واقعیت قالب وبسایت شما، طراحی تارنما شما است که به وردپرس می گوید چگونه به نما سایت شما نگاه بیاندازد؟

 

custom-website-theme-768x334

 

اینجا است که این جستار سرگرم کننده تر می شود. شما می توانید از بین هزاران هزار پوسته یا همان قالب طراحی شده بدست طراحان مختلف بهره‌گیری کنید و آن را برای خودتان شخصی سازی کنید.

 

چگونه یک قالب سایت چیره دست برای وردپرس خود پیدا کنید که آن را دوست بدارید؟

۱٫ ورود به داشبورد وردپرس تان

به http://yoursite.com/wp-admin بروید. (جایگزینی “yoursite” با گستره خود).

 

این نمایی از داشبورد وردپرس است:

 

wordpress-dashboard

 

اینجا کل چی به سادگی دیده می شود، اما خواهشمندم گیج نشوید. من قرار است به شما اثر بدهم که اکنون که کجا بروید.

 

۲٫ قالب خویش را انتخاب کنید.

اگر روی گزینه نمایش > پوسته ها در نوار ابزار سمت راست کلیک کنید میتوانید در قالب های وبسایت موجود در وردپرس یکتا را برگزیدن نمایید که همگی مجانی است. اما من رهنمود میکنم که از قالب های چیره دست تر کاربرد کنید.

 

free_wordpress_blog_themes-1024x446

 

دقت کنید: شما ۴ گذرگاه برای کشف قالب مناسب تان بیشتر ندارید:

 

از قالب های رایگان موجود در وردپرس برای تاسیس وبسایت خویش بهره‌گیری نمایید: این قالب ها تقریبا  هیچکدام از لحاظ نما دلچسب نیستند ولی اگر در بینشان چیزی پسند کردید بدانید که قالب های زیاد استانداردی هستند؛ چه از لحاظ فنی چه از لحاظ دسترسی و چه از لحاظ سئو on page.

از قالب های رایگان پارسی متفرقه در سایت های گوناگون کاربرد کنید: مثلا اگر جستجو کنید قالب های خبری مجانی شاید ده ها مورد در وب سایتهای فارسی زبان پیدا کنید که میتوانید از آن ها کاربرد نمایید ولی به یاد داشته باشید قیمت مدیران سایت که معمولا این قالب ها استاندارد نیستند و بخشی از امکانات ممکن است از همان ابتدای تاسیس وب سایت برای شما خوب پیشه نکند.

خرید قالب های پولی از وب سایت های پارسی زبان: این قالب ها معمولا از کیفیت بالاتری برخوردارند ولی ایراد آنها این است که مفتوح هم از لحاظ های فنی استانداردها را رعایت نمیکنند. (اگر زبانمان چپ چین بود به شما میگفتم که به وبسایت themeforest.net بروید و از منبع قالب های زیاد استاندارد و خلاقانه این سایت استفاده کنید، ولی چه بگویم که از جهت زبان (direction) هم شانس نیاورده ایم).

سفارش طراحی قالب وردپرس به یک شرکت طراحی سایت: این پیشه بهترین برگزیدن است اما خرج آن می تواند مساله مهمی باشد.

شرکت نکسار میتواند قالب های استاندارد، خلاقانه و اختصاصی برای شما با هزینه ای مناسب طراحی کند، حتی قبل از عقد هرگونه قرارداد یا پرداخت وجه. در چهره تمایل به این لینک بروید.

 

۳٫ نصب قالب روی وردپرس

اگر قالب خود را از وسط قالب های موجود در تقسیم پوسته ها پیدا کردید که همان جا گزینه نصب را پیدا کنید و بزنید. اما اگر قالب خویش را از یگانه از وبسایت ها خریداری کرده یا دانلود کرده اید، فایل zip قالب را (اگر فایل قالب زیپ نیست خودتان این شغل را اتمام دهید) در بخش پوسته ها > افزودن پوسته پسین > بارگذاری پوسته، آپلود کرده و سپس گزینه پرکار کردن را بزنید.

 

نکته مهم: عوض کردن یا منزه کردن قالب، باعث منزه شدن نوشتجات و هیچ یک از مطالب وبسایت شما نمی شود. بدون نگرانی این پیشه را اتمام دهید.

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 259
  • بازدید ماه : 1,189
  • بازدید سال : 3,772
  • بازدید کلی : 13,618