loading...
akhbar tecnolozh10
saqar بازدید : 43 شنبه 07 دی 1398 نظرات (0)

اگر فال اوت 76 بازی می کنید، بهتر است برای مدتی از سرورهای پابلیک این بازی استفاده نکنید. طبق گزارشاتی که کاربران در صفحه این بازی در سایت Reddit ارسال کرده اند، هکرها به سرورهای عمومی این بازی حمله کرده و اینونتوری بسیاری از کاربران را پاک کرده اند.

کاراکتر سرپرست یا Overseer بازی پیغامی برای کاربران با این مضمون ارسال می کند که «سلاح ها، آرمور و هر آیتم دیگری که در اینونتوری ذخیره کرده اید، در امان نیستند.»

این حمله را ناشر فال اوت 76 یعنی بتسدا (Bethesda) هم تایید کرده و ظاهراً این شرکت هم نمی تواند کاری برای بازگرداندن آیتم های پاک شده انجام دهد و کاربران برای همیشه آیتم های خود را از دست داده اند.

 

سرورهای پابلیک فال اوت 76 هک شد
 

 

زمان مشخصی برای حملات هکی وجود ندارد و هکرها هر وقت که بخواهند حمله می کنند؛ ولی مساله ای که تاثیر این حمله را بیشتر کرده این است که در شرف سال نو میلادی و تعطیلات کاربران انجام شده و به طور حتم بسیاری از گیمرها را ناراحت خواهد کرد.

بتسدا می گوید آنها سخت در تلاشند تا راه حلی برای این مشکل پیدا کرده و برای گیمرهایی که آیتم های خود را از دست داده اند، کاری کند. از آنجا که این حمله فقط PC گیمرها را تحت تاثیر قرار داده، ناشر بازی می خواهد نسخه PC بازی را تا زمان انتشار به روز رسانی به حالت آفلاین وارد کند.

البته هنوز معلوم نیست برنامه نویسان بتسدا می توانند تا پیش از شروع تعطیلات سال نو میلادی پچ را به کاربران برسانند یا نه.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/25/%d8%b3%d8%b1%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%da%a9-%d9%81%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d9%88%d8%aa-76-%d9%87%da%a9-%d8%b4%d8%af/

saqar بازدید : 156 چهارشنبه 04 دی 1398 نظرات (0)

گوگل یکی از پروژه‌های مهم هوش مصنوعی خود را چند روز پیش از انتشار نهایی متوقف کرد. پروژه‌ی مذکور نیازمند انتشار ۱۰۰ هزار تصویر اشعه‌ی ایکس از سینه‌ی انسان بود که پس از مشخص شدن چالش‌های حریم خصوصی و وجود داشتن اطلاعات شخصی در تصاویر، لغو شد.

جمع‌آوری تصاویر اشعه‌ی ایکس، در سال ۲۰۱۷ و با همکاری سازمان ملی سلامت (NIH) شروع شد. اخبار پیرامون رویکرد گوگل در عدم انتشار تصاویر، دقیقا زمانی منتشر شد که اخبار مشابهی مبنی بر جمع‌آوری مخفیانه‌ی داده‌های سلامت توسط این شرکت، به رسانه‌ها رسید. با افزایش جمع‌آوری اطلاعات حساس بیشتر توسط غول موتور جست‌وجو، نگرانی‌ها درباره‌ی اعتماد به گوگل و پروژه‌های آن‌ها، بیشتر می‌شود.

واشنگتن پست اولین رسانه‌ای بود که داستان پروژ‌ه‌ی لغوشده‌ی گوگل را منتشر کرد. در گزارش مذکور، به ایمیل‌ها و مصاحبه‌ای با یک منبع ناشناس اشاره می‌شود. در این گزارش می‌خوانیم که با وجود تلاش گوگل و NIH برای حذف اطلاعات شخصی از عکس‌های اشعه‌ی ایکس، گوگل عجله‌ی زیادی برای اجرای پروژه داشت و اهمیت زیادی به اولویت‌بندی حذف اطلاعات نمی‌داد.

برنامه‌ی اصلی پروژه‌ی انتشار تصاویر اشعه‌ی ایکس، نشان دادن ظرفیت ابزارهای هوش مصنوعی و خدمات ابری گوگل بود. دیتاست‌های این‌چنینی که توسط سازمان‌های بزرگی همچون NIH جمع‌آوری شده‌اند، برای ساخت ابزارهای تشخیصی جدید مبتنی بر یادگیری ماشین، حیاتی هستند. گوگل تاکنون پروژه‌های متعدد تحقیقاتی مشابه اجرا کرده است؛ پروژه‌هایی که با استفاده از دیتاهای مشابه، وظایفی همچون پیش‌بینی ریسک بیماری قلبی با بررسی اسکن چشم و شناسایی سرطان سینه با اسکن بیوپسی را انجام می‌دادند.

گوگل امروز تنها می‌داند که تصاویر اشعه‌ی ایکس شامل اطلاعا شخصی بوده‌اند. این رخداد پس از اطلاع‌رسانی NIH به غول موتور جست‌وجو، اتفاق افتاد. براساس گزارش واشنگتن پست، تصاویر شامل اطلاعاتی همچون تاریخ ثبت و جواهرآلات شخصی بوده‌اند که بیماران در زمان ثبت تصویر به تن داشتند.

اشعه ایکس

یک سخنگوی گوگل در واکنش به انتشار گزارش در واشنگتن پست، گفت:

ما فعالیت‌های جدی برای حفاظت از داده‌های بیماران انجام می‌دهیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که اطلاعات شخصی، امن و خصوصی بمانند.

ما درنتیجه‌ی دریافت یک هشدار جدی و در مسیر حفظ حریم خصوصی،‌ تصمیم به عدم نگه‌داری از دیتاست NIH گرفتیم. تمامی تصاویر از سیستم‌های داخلی حذف شدند و هیچ همکاری دیگری با NIH انجام نمی‌شود.

رخداد مذکور، اولین حرکت اشتباه گوگل در کار با داده‌های پزشکی نیست. در سال ۲۰۱۷، زیرمجموعه‌ی این شرکت در بریتانیا، دیپ‌مایند، در پروژه‌ای دخیل بود که در فرایند نگه‌داری از گزارش‌های بیمارستانی،‌چند قانون را زیر پا گذاشت. به‌علاوه اکنون غول موتور جست‌وجو به‌خاطر دسترسی ناصحیح به داده‌های پزشکی مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو نیز در فرایندی قانونی متهم شده است.

وال استریت ژرونال، هفته‌ی گذشته از پروژه‌های به‌نام Nightingale در گوگل پرده‌برداری کرد که داده‌های میلیون‌ها بیمار آمریکایی را در ۲۱ ایالت آمریکا جمع‌آوری کرده بود. جمع‌آوری اطلاعات، در جریان پروژه‌های مشترک با گروه پزشکی Ascension انجام شده بود. اخبار منتشرشده باعث شدند تا سازمان‌های دولتی متعدد، بررسی عمیقی را روی قرارداد گوگل با شرکت مذکور شروع کنند تا هرگونه نقض قوانین احتمالی از سوی آن‌ها، مشخص شود.

 
saqar بازدید : 40 چهارشنبه 04 دی 1398 نظرات (0)

تاکنون تلاش‌های بسیاری در زمینه‌ی هوش مصنوعی انجام شده و کماکان بحثتحقیق و توسعه در این حوزه با قدرت به پیش می‌رود. آخرین گزارش مربوط به تحقیقات هوش مصنوعی نشان می‌دهد محققان پیشرفت‌های خوبی دراین‌زمینه داشته‌اند و توانسته‌اند به دستاوردهای قابل‌توجهی دست پیدا کنند. 

سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف اعم از تحقیقات، آموزش و دستاوردهای فنی می‌شوند و شاخص‌های مربوط به هوش مصنوعی یا  AI Index زمینه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. 

هوش مصنوعی

 AI Index به‌قدری متنوع است که دانشگاه‌هایی همچون هاروارد، استنفورد و مراکزی همچون OpenAI، دو ابزار جدید را برای بررسی داده‌هایی که از طرق هوش مصنوعی دریافت می‌کنند، معرفی کرده‌اند. یکی از این ابزارها برای جستجوی مقالات تحقیقاتی هوش مصنوعی و دیگری برای تحقیق در مورد داده‌ها به‌منظور  تحقیق و سرمایه‌گذاری کاربرد دارد. 

گزارش مربوط به  AI Index سال ۲۰۱۹ نشان ‌می‌دهد روند تحقیق و توسعه‌ی در زمینه‌ی هوش مصنوعی کماکان ادامه داشته و متوقف نشده است. همچنین این گزارش تأیید می‌کند که رویکردهای تحقیقاتی در زمینه‌ی هوش مصنوعی نسبت به سال‌های قبل به‌صورت جدی‌تری دنبال می‌شود. این گزارش ۲۹۰ صفحه‌ای وضعیت روشنش از تحقیقات و طرح‌های توسعه‌ای در زمینه‌ی هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که در این مقاله بخش‌های مهم آن استخراج شده است: 

  • تحقیقات هوش مصنوعی به‌سرعت به پیش می‌رود: از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۸، تعداد مقاله‌های منتشرشده‌ در زمینه‌ی هوش مصنوعی رشد ۳۰۰ درصدی داشته و با گذشت زمان، تعداد افراد بیشتری در کنفرانس‌های مرتبط با هوش مصنوعی شرکت می‌کنند. در کنفرانس Neurips امسال درحدود ۱۳۵۰۰ نفر حضور داشتند که نسبت به کنفرانس ۲۰۱۲ رشد ۸۰ درصدی را به ثبت رسانده است.
  • آموزش‌های مرتبط با هوش مصنوعی محبوبیت دارند: از دوره‌های آموزشی یادگیری ماشین هم در دانشگاه‌ها و هم به‌صورت آنلاین بسیار استقبال می‌شود. به‌نظر می‌رسد هوش مصنوعی یکی از موضوعات مورد توجه و علاقه‌ی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر در آمریکای شمالی است. بیش از ۲۱ درصد از فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا علاقه‌مند به دریافت تخصص در زمینه‌ی هوش مصنوعی هستند که این رقم در حدود دو برابر علاقه‌‌مندان به زمین‌ه‌هایی امنیت و امنیت اطلاعات است که از محبوبیت بالایی برخوردار است.
  • ایالات متحده، در بسیاری از حوزه‌های مرتبط با هوش مصنوعی، جلوتر از بقیه کشورها حرکت می‌کند: باوجودی که چینی‌ها بیشتر مقاله‌های مرتبط با هوش مصنوعی را منتشر می‌کنند، اما از نظر تأثیرگذار بودن مقاله‌های تحقیقاتی، آمریکایی‌های حرف‌هایی برای گفتن دارند. بیش از ۴۰ درصد مقاله‌های تحقیقاتی آمریکایی‌ها مرتبط با هوش مصنوعی در سطح جهانی مطرح می‌شوند. ایالات متحده، بیشترین سرمایه‌گذاری مالی را در بین کشورهای جهان به هوش مصنوعی اختصاص داده است. آمریکایی‌ها سرما‌یه‌ی حدود ۱۲ میلیارد دلار برای تحقیقات مرتبط با هوش مصنوعی اختصاص داده‌اند. در حالی‌که چینی‌ها تنها ۶/۸ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه دراین‌زمینه تخصیص داده‌اند و به‌عنوان دومین کشوری که در این حوزه بیشترین سرمایه‌گذاری را اختصاص داده شناخته می‌شوند. از سوی دیگر آمریکایی‌ها بیشترین ثبت پتنت را در زمینه‌ی هوش مصنوعی نسبت به سایر کشورها به ثبت رسانده‌اند. تعداد پتنت‌های ثبت شده‌ی آمریکا‌یی‌ها در زمینه‌ی هوش مصنوعی سه برابر بیشتر از تعداد پتنت‌های ژاپنی‌ها در همین حوزه است.
  • آموزش الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌مرور سریع‌تر و ارزان‌تر می‌شوند: تا زمانی‌که نتیجه‌ی تحقیقاتی نتواند در دسترس و مورد استفاده قرار گیرد، کاربرد خاصی هم نخواهد داشت. تیم تخصصی AI Index در گزارش خود خاطر نشان کرده‌اند که زمان لازم برای آموزش الگوریتم بینایی ماشین روی مجموعه داده‌ی محبوب (ImageNet) از حدود سه ساعت در اکتبر ۲۰۱۷ به حدود ۸۸ ثانیه در ژوئیه ۲۰۱۹ کاهش یافته است. علاوه بر مدت زمان آموزش، شاهد کاهش هزینه‌های آموزش نیز هستیم.
  • بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی هوش مصنوعی به تحقیق و توسعه خودروهای خودران مربوط می‌شود:  درحدود ۱۰ درصد سرمايه گذاری‌های جهانی به خودروهای خودران مربوط می‌شود که رقمی درحدود ۷/۷ میلیارد دلار است. در بخش تحقیقات پزشکی و حوزه‌ی تشخیص چهره در حدود ۴/۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود. در سال ۲۰۱۸ بخش اتوماسیون فرایندهای روباتیکی در حدود یک میلیارد دلار و برای زنجیره‌ی تأمین بیش از ۵۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه داشته‌اند. 

    هوش مصنوعی

آمار و ارقام  و همچنین اطلاعات منتشرشده در این گزارش واقعا قابل‌توجه است. اما می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که سرعت تحقیق و توسعه در بخش هوش مصنوعی شاید آنقدرها اهمیت نداشته باشد، بلکه آن چیزی که اهمیت دارد آن است که ببینیم چنین تحقیقاتی، چه دستاوردها و نتایجی را به‌همراه داشته‌اند. باوجودی که هوش مصنوعی به‌سرعت در حال رشد و شکوفایی است، اما هنوز محدودیت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد که قابل انکار نیست. 

یکی از بخش‌های گزارش تهیه شده به موضوع مقایسه‌ی عملکرد هوش مصنوعی در مقایسه با انسان اختصاص داده شده است و به مواردی اشاره کرده که هوش مصنوعی توانسته به رقابت با هوش انسانی رفته یا حتی قدم‌هایی جلوتر از هوش انسانی بردارد.

موضوع به دهه‌ی ۱۹۹۰ برمی‌گردد که برای نخستین بار برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی توانستند در بازی‌ شطرنج یا برخی بازی‌های دیگر از هوش انسانی پیشی گرفته و پیروز میدان شوند. با رونق یادگیری ماشین، این وضعیت شتاب بیشتری به خود گرفت و شاهد معرفی بازی‌های ویدیویی و بازی‌های بیشتری مبتنی بر هوش مصنوعی به بازار بودیم. حتی در سال ۲۰۱۷ گزارشی مبنی بر استفاده از هوش مصنوعی برای بررسی تصاویر مربوط به سرطان پوست منتشر شد که نشان می‌داد هوش مصنوعی در بررسی تصاویر مربوط به سرطان پوست عملکرد دقیق‌تری نسبت به هوش انسان دارد. البته بسیاری نیز معتقدند که هوش مصنوعی کماکان بسیار عقب‌تر از هوش انسانی قرار دارد. هرچند پیش‌تر گفته شده بود که هوش مصنوعی دیپ مایند در بازی‌های چندنفره هم انسان را شکست می‌دهد

باوجودی‌ که هوش مصنوعی توانسته کارهایی را به انجام برساند ولی هنوز بر هوش انسانی به‌صورت کامل برتری ندارد. برای مثال، وقتی هوش مصنوعی می‌تواند در برخی بازی‌های رایانه‌ای انسان را شکست بدهد، به قوانین روشن و شفاف شبیه‌سازی و آموزش هوش مصنوعی ارتباط دارد. گاهی لازم است برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی به سیستمی، صدها سال بر مبنای روز خورشیدی زمان صرف شود. در حالی‌که هوش انسانی به‌سرعت همان موضوع را فرا می‌گیرد.

منبع:
saqar بازدید : 55 سه شنبه 03 دی 1398 نظرات (0)

اهالی کوپرتینو در بخش پشتیبانی وب‌سایتشان مقاله‌ی جدیدی اضافه کرده‌اند که فرایند تولید بدنه‌ی آیپد پرو ۲۰۱۸ را تشریح می‌کند. شکی نیست ساکنان کوپرتینو با آگاهی از ابهام‌های مرتبط‌با خمیده‌شدن این محصول، به انتشار این مطلب دست زده‌اند.

براساس آنچه در این مقاله بیان شده، خمیدگی‌های جزئی ممکن است به‌واسطه‌ی طراحی صاف لبه‌های دستگاه بیشتر به‌چشم بیاید. اپل افزوده این شرکت آستانه‌ی خمیدگی چهارصدمیکرونی را برای این محصول درنظر گرفته و با فراتررفتن خمیدگی از این مقدار، محصولات خرید‌شده یا زیرپوشش ضمانتِ تعمیر قرار می‌گیرند یا تعویض خواهند شد.

در این مقاله، توضیح داده شده اپل برای اولین‌بار در تولید آیپد از فرایندی موسوم به Co-molding استفاده کرده است. به‌طور خاص، در نسخه‌ی سلولار آیپد پرو که از شبکه‌های سلولی (مخابراتی) پشتیبانی می‌کند، نوارهای پلاستیکی آنتن با بدنه‌ی فلزی دستگاه پیوند می‌خورند. این کار ازطریق تزریق پلاستیک به کانال‌های تراش‌خورده در بدنه انجام می‌شود. در مقاله‌ی تهیه‌شده‌ی ساکنان کوپرتینو، این فرایند بدین‌شکل تشریح شده است:

آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل / Apple iPad Pro 2018

 

برای اولین‌بار در آیپد، این نوارها [آنتن] در فرایندی موسوم به Co-molding تولید شده‌اند. در این فرایند که در دمای زیاد انجام می‌شود، پلاستیک به درون کانال‌هایی تزریق می‌شود و پس از آن با حفره‌های میکروسکوپی موجود در بدنه‌ی آلومینیومی پیوند می‌خورد که بادقت در بدنه‌ی آلومینیومی دستگاه تراش خورده‌اند. پس از سردشدن پلاستیک، تمامی بدنه را ماشین‌های CNC پرداخت می‌کند. حاصل این کار یکپارچه‌شدن بی‌نظیر پلاستیک و آلومینیوم در قالب بدنه‌ای مقاوم است.

اپل ادعا می‌کند طراحی جدید آیپد پرو که بیشتر حالت مستطیلی دارد، درکنار نوارهای آنتن قرارگرفته در دو سمت بدنه موجب می‌شوند تا از برخی زوایا دیدن خمیدگی‌های جزئی ساده‌تر باشد. باوجوداین، در استفاده‌ی روزمره خمیدگی‌هایی تا سقف چهارصد میکرون تشخیص‌دادنی نیستند.

شایان ذکر است به‌ادعای این شرکت، آستانه‌ی خمیدگی درنظر گرفته‌شده برای آیپد پرو ۲۰۱۸ حتی از آستانه‌ی خمیدگی درنظر گرفته‌شده برای مدل‌های پیشین این تبلت سخت‌گیرانه‌تر است. اپل از کاربرانی که احساس می‌کنند خمیدگی دستگاه‌هایشان بیشتر از چهارصد میکرون است، تقاضا کرده با پشتیبانی این شرکت تماس بگیرند. درصورت مشاهده‌ی خمیدگی بیش‌ازحد، محصولات به‌عنوان کالاهای معیوب تشخیص‌ داده‌ می‌شوند و زیرپوشش ضمانت اپل قرار می‌گیرند.

 
saqar بازدید : 45 دوشنبه 02 دی 1398 نظرات (0)

گوگل روز گذشته اطلاعیه‌ی جدیدی منتشر کرد و در آن، از راه‌اندازی برنامه‌ی شکار باگ (Bug Bounty) جدید برای پلتفرم اندروید خبر داد. براساس اعلام رسمی، اگر کسی بتواند تراشه‌ی امنیتی تایتان ام (Titan M) گوشی‌های سری پیکسل را هک و در نسخه‌های پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل اندروید اکسپلویت پیدا کند، جایزه‌ای ۱/۵ میلیون دلاری دریافت خواهد کرد. البته اگر کاربر فقط نقص امنیتی تایتان ام را پیدا کند، حداکثر یک‌میلیون دلار دریافت خواهد کرد. هدف گوگل از پیداکردن نقص‌های امنیتی در نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید این است که پیش از ساخت و توسعه‌ی کامل نسخه‌ی نهایی، باگ‌های مذکور را رفع کند تا گوشی‌های اندرویدی هنگام عرضه‌ به‌ بازار به‌طور پیش‌فرض نقص امنیتی نداشته نباشند. 

ماژول امنیتی تایتان ام سال گذشته همراه‌با گوشی پیکسل ۳ معرفی شد و در گوشی‌های گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ ال هم حضور دارد. تایتان ام درواقع تراشه‌ای مجزا از تراشه‌ی اصلی سیستم است که به‌طور مستقل پردازش‌های حساس و امنیتی خاصی نظیر Verified Boot، رمزنگاری اطلاعات روی حافظه‌ی دستگاه، حفاظت ویژه از صفحه‌ی قفل، تأمین امنیت پرداخت‌ها و... را برعهده دارد.

باگ امنیتی

تا زمان اعلام این خبر، بیشتر جایزه‌ی شکار باگ گوگل کمی بیش از ۲۰۰ هزار دلار بود؛ ولی اکنون این شرکت تصمیم گرفته است جایزه‌ی بسیار بیشتری برای پیداکردن نقص امنیتی در محصولات و سرویس‌هایش تعیین کند تا متخصصان بیش‌از‌پیش به بررسی دقیق آن‌ها ترغیب شوند و مشکلات را پیدا کنند.

آمار نشان می‌دهد گوگل به‌طور کلی در ۱۲ ماه اخیر، حدودا ۱/۵ میلیون دلار در برنامه‌های شکار باگ به افراد و گروه‌های مختلف جایزه داده است؛ یعنی به‌طور میانگین ۳ هزار و ۸۰۰ دلار.

گوگل از سال ۲۰۱۰ تاکنون به کسانی که نقص امنیتی مرورگر کروم را گزارش کنند، مبلغی به‌عنوان پاداش اهدا می‌کند

در سال ۲۰۱۹، بیشترین جایزه‌ای که گوگل به یکی از این افراد یا گروه‌ها اهدا کرد، معادل ۱۶۱ هزار و ۳۳۷ دلار آمریکا بود. گوگل از سال ۲۰۱۰ تاکنون به برخی از افرادی که نقص‌های امنیتی مرورگر کروم را گزارش می‌دهند، مبلغی به‌عنوان پاداش اهدا می‌کند. این شرکت در ژوئیه سال گذشته، جایزه‌ای ۳۰ هزار دلاری برای برنامه‌ی شکار باگ در مرورگر کروم تعیین کرد.

افزایش مبلغ پاداش گوگل در برنامه‌ی شکار باگ اندروید حالی اتفاق می‌افتد که مدتی پیش برخی شرکت‌های خصوصی برای باگ‌های اندروید جایزه‌ای تا سقف ۲/۵ میلیون دلار تعیین کردند. این خبر را که در سپتامبر ۲۰۱۹ رسانه‌ی ZDNet منتشر کرد، نشان داد برای نخستین‌بار در طول تاریخ، ارزش اکسپلویت‌های اندروید در بازار‌های خصوصی بیشتر از اکسپلویت‌های کشف‌شده در سیستم‌عامل iOS است. در آن زمان، مدیرعامل یکی از شرکت‌های خصوصی اعلام کرد آن‌ها به این دلیل پاداش را افزایش داده‌اند که امروزه هک‌کردن گوشی‌های اندرویدی به‌کاری سخت‌تر تبدیل شده است؛ زیرا گوگل به‌طور منظم ویژگی‌های امنیتی جدیدی به سیستم‌عاملش اضافه می‌کند. این موضوع فقط مختص به خود گوگل نیست و برخی از شرکت‌ها نظیر سامسونگ که محصولات اندرویدی تولید می‌کنند، همواره در پی افزایش امنیت دستگاه‌هایشان هستند.

اندروید

کیسی الیس، بنیان‌گذار و مدیر ارشد بخش فناوری در شرکت Bugcrowd، می‌گوید ازآنجاکه مهارت همه‌ی افراد متخصص شاغل در گوگل به‌حدی نیست که بتوانند تمام آسیب‌پذیری‌ها را کشف کنند، این شرکت پاداش برنامه‌ی شکار باگ خود را افزایش داده است. درضمن در بازارهای خصوصی مبالغ بیشتری برای آسیب‌پذیری‌های اندروید پرداخت می‌شود؛ بنابراین منطقی است اگر کسی که آسیب‌پذیری پیدا می‌کند، نخواهد آن را به خود گوگل گزارش دهد. 

منبع:
saqar بازدید : 58 یکشنبه 01 دی 1398 نظرات (0)

مایکروسافت با رونمایی جدیدترین لپ‌تاپ خود، سرفیس لپ‌تاپ ۳، اعلام کرد سرفیس جدیدش از پردازنده‌ی Ryzen Surface edition بهره می‌برد. به بیان بهتر، نسخه‌ای از پردازنده‌ی رایزن که در سرفیس لپ‌تاپ ۳ به‌کار رفته، برای این دستگاه بهینه‌سازی شده است. براساس اطلاعات ارائه‌شده، پردازنده‌ی سفارشی‌سازی‌شده‌ی رایزن با یک واحد APU و پردازنده‌ی گرافیکی رادئون وگا ۱۱ راهی بازار شده که اختصاصا برای نسل ششم از لپ‌تاپ مایکروسافت بهینه‌سازی شده است. البته تمام نسخه‌های سرفیس لپ‌تاپ ۳ مایکروسافت به این پردازنده مجهز نخواهند شد؛ بلکه تراشه‌ی نسل دهمی آیس‌لیک اینتل مبتنی‌بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری نیز نیروی پردازشی موردنیاز بخشی از سرفیس لپ‌تاپ ۳ را تأمین خواهد کرد. 

مایکروسافت تأکید کرده است سرفیس‌ لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر تراشه‌ی AMD عمر باتری یک‌روزه دارند و برای شارژ باتری آن به میزان ۸۰ درصد، یک ساعت کافی است. ردموندی‌ها هنوز جزئیاتی از مشخصات سخت‌افزاری پردازنده‌ی به‌کار‌رفته در سرفیس لپ‌تاپ ۳ ارائه نکرده‌اند، حال‌آنکه بنابر اطلاعات موجود، پردازنده‌ی ۱۵ واتی مذکور قوی‌ترین و ازنظر گرافیکی نیز سریع‌ترین تراشه‌ی موبایلی است که AMD تا‌به‌امروز تولید کرده است.

با توجه به اطلاعات جزئی  منتشرشده از این پردازنده، مایکروسافت از پردازنده‌ی رایزن ۷ مدل 3780U در سرفیس لپ‌تاپ ۳ استفاده کرده است که نسخه‌ی بهینه‌‌شده‌ی پردازنده ۱۲ نانومتری رایزن ۷ مدل 3700U است. ناگفته نماند مایکروسافت برای نسخه‌های ارزان‌تر سرفیس لپ‌تاپ ۳ از پردازنده‌ی رایزن ۵ مدل 3580U به‌همراه رادئون RX وگا ۱۱ استفاده خواهد کرد. البته باید به پشتیبانی از فناوری FreeSync در این پردازنده اشاره کرد که با توجه به مشارکت AMD و مایکروسافت چندان دور از انتظار نیست. 

سرفیس لپ‌تاپ ۳ در دو نسخه‌ی ۱۳/۵ و ۱۵ اینچی به‌ترتیب با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ و ۱،۱۹۹ دلاری راهی بازار خواهند شد. هر دو نسخه از ۲۲ اکتبر هم‌زمان با سرفیس پرو ۷ برای پیش‌خرید عرضه خواهند شد. شایان ذکر است مدل‌های جدید سرفیس لپ‌تاپ ۳ به درگاه USB-C و سرفیس کانکت مجهز شده‌اند. 

منبع:
saqar بازدید : 46 شنبه 30 آذر 1398 نظرات (0)

 

 

 

طبق رأی قاضی فدرال آمریکا، ادوارد اسنودن هیچگونه سودی از فروش کتابش نخواهد برد و تمام عواید حاصل از فروش کتاب Permanent Record به دولت آمریکا می رسد.

چندی پیش وزارت دادگستری آمریکا به بهانه نقض توافقنامه رازداری در کتاب جنجالی خاطرات ادوارد اسنودن به نام Permanent Record از او و ناشر کتاب شکایت کرد. به عقیده وزارت دادگستری آمریکا و البته طبق روال معمول در این کشور، کتاب قبل از چاپ باید برای بررسی به آنها داده می شد تا اسرار و اطلاعات حساس دولتی فاش نگردد.

دولت آمریکا معتقد است اسنودن برخلاف توافقنامه، کتابش را برای بررسی اجباری به آنها نداده و بنابراین هیچ حقی برای کسب منفعت از طریق فروش کتاب یا سخنرانی های عمومی در رابطه با آن ندارد. در مقابل، وکلای اسنودن می گویند دولت آمریکا در صورت بازبینی این کتاب، به هیچ وجه اجازه انتشار آن را صادر نمی کرده است.

 

 

 

سرانجام قاضی فدرال ایالت ویرجینیا رأی خود را در این باره صادر کرد و طرف دولت آمریکا را گرفت. به عقیده او، متن توافقنامه رازداری کاملاً صریح و واضح نوشته شده و اسنودن آن را نقض کرده است. قاضی همچنین می گوید تصمیم احتمالی دولت آمریکا پس از بازبینی کتاب، دلیل قانع کننده ای برای انتشار بدون مجوز آن نیست.

«برت مکس کافمن» وکیل باسابقه و عضو مرکز دموکراسی اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا که در تیم حقوقی اسنودن حضور دارد، در بیانیه ای اعلام کرد بازبینی کتاب خاطرات اسنودن توسط دولت آمریکا نتیجه مثبتی را به همراه نخواهد داشت. او همچنین گفت به رأی دادگاه اعتراض کرده و قصد دارد فرایند غیر منصفانه و مبهم بازبینی دولت آمریکا را زیر سؤال ببرد. به عقیده او این سیستم بازبینی، روی میلیون ها نفر از کارکنان سابق دولت تأثیر منفی گذاشته و باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/19/عواید-فروش-کتاب-خاطرات-اسنودن/

saqar بازدید : 47 سه شنبه 26 آذر 1398 نظرات (0)

رومینگ ملی امکان استفاده از ظرفیت شبکه اپراتورهای موبایل را در مناطق فاقد پوشش، برای مشترکان فراهم می کند. به این معنی که اپراتورها می توانند از ظرفیت سایر اپراتورها برای تکمیل پوشش شبکه خود اقدام کنند.

 

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات حدود ۵ سال پیش و در جلسه شماره ۱۸۳ خود، اصول حاکم بر ارائه خدمات رومینگ ملی را تصویب کرد.

 

هم اکنون این کمیسیون در جلسه شماره ۲۹۱ خود در راستای استفاده بهینه از شبکه های موجود در کشور برای ارائه خدمات رومینگ ملی و با توجه به بازخوردهای دریافتی از بخش ICT کشور، این مصوبه را اصلاح کرده است.

 

براین اساس از این پس، علاوه بر اپراتورهای تلفن همراه، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات عمومی مخابراتی (USO ) به عنوان اپراتور میزبان می توانند در ارائه خدمات رومینگ ملی به سایر اپراتورها شرکت کنند.

 

در این مصوبه تعریف اپراتور میزبان در ارائه خدمات رومینگ ملی اصلاح شده است. به این ترتیب یک اپراتور تلفن همراه و یا ارائه دهنده خدمات USO (ارائه دهنده خدمات عمومی اجباری پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات دارای قرارداد فعال)، اپراتور میزبان محسوب می شود که توانایی ارائه خدمات رومینگ ملی به سایر اپراتورها را در منطقه تحت پوشش خود دارد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews47209.html

saqar بازدید : 55 دوشنبه 25 آذر 1398 نظرات (0)

هدآپ دیسپلی در مدل‌های مختلفی توسط کمپانی‌های سازنده خودروها عرضه می‌شود که هر کدام کاربردهای خاصی برای خود دارند. اما اگر تصور کنید که کل شیشه جلوی ماشینتان تبدیل به هد‌آپ دیسپلی شود که بتواند انواع گرافیک‌ها و واقعیت افزوده را نشان دهد، چه می‌شود؟ این دقیقا همان کاری است که کمپانی فوتوروس انجام داده.

کمپانی فوتوروس (Futurus) (ما هم با تلفظ این کلمه مشکل داشتیم ولی ظاهرا لاتین است و همان فوتوروس گفته می‌شود) عقیده دارد که در آینده‌ای نزدیک، خودروهای پیشرفته با شیشه‌های جلوی مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده به بازار عرضه می‌شوند. از همین رو این کمپانی اعلام کرده است که در نمایشگاه CES 2020 قصد دارد از تکنولوژی ویژه Light field projection خود که چنین کاربردهایی را در اختیار کاربران می‌گذارد، رونمایی کند.

 

هدآپ دیسپلی
 

 

این سیستم که گستره دید ۶۰ درجه‌ای به همراه رزولوشن ۸۰ پیکسل بر درجه و روشنایی ۱۵ هزار نیتی دارد، می‌تواند خطرات تشخیص داده شده توسط سیستم‌های امنیتی خودرو را تشخیص داده و روی شیشه جلو نمایش دهد. یا برای مثال می‌تواند محدود‌ه‌های خطوط هر جاده را به راننده نشان دهد. این سیستم توانایی نشان دادن خطوط مسیریابی روی سطح زمینی که راننده می‌بیند را نیز دارد. همچنین می‌تواند سیستم اینفوتینمنت را به نمایشگر اصلی گوشی‌های موبایل تبدیل کند و تمام اطلاعات را در آن جا در اختیار راننده بگذارد.

 

هدآپ دیسپلی
 

 

فوتوروس علاوه بر کاربردهای ذکر شده، می‌گوید که این هدآپ دیسپلی بزرگ، به عنوان یک نمایشگر سرگرمی برای سرنشین جلو نیز به حساب می‌آید. همچنین به منظور جلوگیری از حواس پرتی راننده، سیستم خود را جوری طراحی کرده که توسط راننده قابل دیدن نباشد. یکی دیگر از کاربردهای این سیستم می‌تواند نمایش یک پروژکشن از آواتاری قابل شخصی‌سازی شدن باشد که شخصیتی خاص را به دستیار صوتی ماشینتان می‌بخشد.

برای مثال (فرض محال) اگر در حال لایی کشیدن باشید، می‌تواند به شما بگوید:

به نظر می‌رسد در حال لایی کشیدن باشید، آیا کمک می‌خواهید؟

 

هدآپ دیسپلی
 

 

فوتوروس ادعا می‌کند که تبدیل کردن کل شیشه جلویی ماشین به هدآپ دسپلی واقعیت افزوده که شیرینی‌های رقصان را برایتان به نمایش در می‌آورد، مزایای ایمنی نیز دارد. همچنین تصور کنید که اگر این سیستم از کار بیفتد به شما صفحه آبی مرگ معروف را نشان دهد. البته تفاوتش اینجاست که این بار شما در حال تعویض لاین خود هستید و نمایشگر آبی، عملا شما را به کام مرگ می‌فرستد.

سیستم تشخیص خطرات احتمالی نیز بسیار جذاب است ولی تصور کنید که اگر حتی ۹۹.۹۹۹۹ درصد مواقع هم کار کند، همان درصد کم ممکن است باعث شود سیستم نتواند خطری را تشخیص دهد و شما مستقیم به آن برخورد کنید و خودتان را به کشتن دهید یا آن شخص را.

 

هدآپ دیسپلی
 

 

در نهایت فوتوروس می‌گوید نمی‌تواند اسم «مطرح‌ترین خودروسازان جهان» را بگوید که کدامیک در حال همکاری با این کمپانی هستند تا این سیستم را در اختیار عموم بگذارند. با این حال اگر سری بعدی که ماشین گران‌قیمتی خریدید و دیدید که بیشتر از این که حواستان به جاده باشد، مشغول سر و کله زدن با آواتار چینی هدآپ دیسپلی ماشین خود هستید، کمپانی فوتوروس را مقصر بدانید.

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/15/تبدیل-شیشه-جلوی-ماشین-به-هدآپ-دیسپلی/

saqar بازدید : 42 یکشنبه 24 آذر 1398 نظرات (0)

با توجه به سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین بسیاری از مردم خواهان گازسوز کردن خودرو خود هستند، از این رو قصد داریم هزینه گازسوز کردن ماشین به نرخ دولتی را مورد بررسی قرار دهیم.

از ساعت صفر ۲۴ آبان ۹۸ دولت طرح سهمیه بندی بنزین را اجرا کرد که به واسطه آن قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ آزاد هر لیتر بنزین نیز ۳۰۰۰ تومان اعلام شد. از این رو بسیاری از مردم قصد دارند خودرو خود را گازسوز کنند که به همین دلیل در این مقاله هزینه‌های گاز سوز کردن خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه گازسوز کردن خودرو چقدر است؟

ثبت نام برای وام دوگانه سوز کردن خودرو

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی در این خصوص عنوان کرد با توجه به اینکه مالکان وسایل نقلیه از CNG استقبال زیادی رو انجام دادند، برای خودرو‌ها وام ۲.۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و مالکان برای ثبت نام وام دوگانه سوز کردن خودرو می‌بایست به سامانه اطلاعات جامع خودرو‌های گازسوز کشور به آدرس اینترنتی www.irngv.ir مراجعه نمایند. گفتنی است در این طرح مالکان خودرو‌های حمل‌ونقلی، چون باری و مسافری دارای اولویت هستند.

جزئیات هزینه گازسوز کردن خودرو

هم‌اکنون دو نوع خودرو هیبریدی و بنزینی در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسند، اما در بازار ایران فقط برخی از مالکان خودرو‌های درجه ۲ و درجه ۳ دوگانه سوز می‌کنند که هیچکدام از مالکان خودرو‌های درجه ۱ سوخت CNG را مورد استفاده قرار نمی‌دهند.

در واقع هزینه گازسوز کردن ماشین به نوع وسیله نقلیه و نوع مخزن سوخت آن بستگی خواهد داشت، اما به صورت کلی می‌توان برای این فرایند هزینه ۳ میلیون تومانی را در نظر داشت. البته تعمیرکاران به مردم هشدار می‌دهند که خودرو‌های دوگانه سوز خریداری نکنند، اما فعالان صنعت خودرو معتقد هستند اگر فرایند گازسوز شدن خودرو بر اساس استاندارد‌های ضروری صورت بگیرد، این خودرو از نظر ایمنی با مشکل مواجه نمی‌شود.

هزینه گازسوز کردن خودرو چقدر است؟

CNG بهتر است یا بنزین؟

به طور کلی باید بگوییم سوخت سی ان جی در مقایسه با دیگر سوخت‌های هیدروکربنی دارای پایین‌ترین نسبت کربن به هیدروژن یعنی ۱ ‏اتم کربن در مقابل ۴ اتم هیدروژن است.

بنابراین سوختن گاز CNG کربن کمتری را منتشر می‌کند و خودرو‌های گازسوز به خاطر کاهش زیاد این رسوبات کربن در قسمت‌های احتراق، ورودی سوپاپ‌ها، سرپیستون‌ها و شیار‌های رینگ‌ها، میزان گیرپاژ کردن قطعات به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین روغن موتور و فیلتر آن نیز به خاطر کاهش رسوبات کربن و آلاینده‌ها خروجی همواره تمیز باقی خواهد ماند و مدت تعویض آن‌ها طولانی‌تر می‌شود.

منبع: 

https://www.bartarinha.ir/fa/news/930565/هزینه‌ی-گازسوز-کردن-خودرو-چقدر-است

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 258
  • بازدید ماه : 1,188
  • بازدید سال : 3,771
  • بازدید کلی : 13,617