loading...
akhbar tecnolozh10
saqar بازدید : 50 یکشنبه 24 آذر 1398 نظرات (0)

در جریان مراسم The Game Awards که صبح امروز برگزار شد، به شکلی غافلگیرکننده شاهد رونمایی از طراحی کنسول نسل بعدی مایکروسافت بودیم که تحت عنوان «ایکس باکس سری ایکس» شناخته می‌شود. تمام شواهد نشان می‌دهد که مایکروسافت هم می‌خواهد روندی مشابه سونی در ارائه قطره‌ای اطلاعات تا یک سال آینده در پیش بگیرد و با رونمایی از طراحی ایکس باکس بعدی اتفاقاً حالا دست بالا را دارد.

همزمان با انتشار این تیزر، وب‌سایت گیم‌اسپات هم پس از مصاحبه با فیل اسپنسر و جیسون رونالد از مایکروسافت، مقاله‌ای درباره جوانب مختلف ایکس باکس سری ایکس با نام رمز پروژه اسکارلت تدارک دیده که باهم آن را می‌خوانیم.

درحالی که برای ملاقات با فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس آماده می‌شوم تا نگاهی به طراحی پروژه اسکارلت بیندازم، ادعای مربوط به اینکه کنسول نسل بعدی قرار است پردازنده‌ای تا چهار برابر قدرتمندتر از ایکس باکس وان ایکس داشته باشد و رزولوشن ۸K و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۰ هرتز ارائه کند در ذهنم شناور می‌شود.

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

آیا چنین سیستمی با چنین مشخصاتی می‌تواند در بدنه کنسولی به ابعاد ایکس باکس وان ایکس جای بگیرد؟ یا مایکروسافت مجبور به سنت‌شکنی و طراحی دستگاهی بسیار بزرگ خواهد شد؟ و نام دستگاه چه خواهد بود؟ فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس به رییس تیم مدیریت برنامه ایکس باکس، جیسون رونالد، می‌پیوندد و این دو با یکدیگر از کنسول پرده برداشته و درباره برنامه‌هایشان برای رونمایی از آن در مراسم The Game Awards صحبت می‌کنند.

حالا هم من و هم شما می‌دانیم کنسول نسل بعد ایکس باکس که قبلاً با نام رمز پروژه اسکارلت شناخته می‌شد، رسماً ایکس باکس سری ایکس نام گرفته و قرار است غولی تمام‌عیار باشد. «می‌خواستیم کنسولی طراحی کنیم که فُرم در آن، پیرو عملکرد باشد». اسپنسر ادامه می‌دهد: «و عملکردی [که مد نظرمان بوده]-همانطور که قبلاً گفتم- دستیابی به بالاترین قدرت و ارائه درگیرکننده‌ترین بازی‌های ممکن بوده است.».

سری ایکس کنسولی با ظاهر بسیار متفاوت نسبت به چیزی است که به آن عادت داریم و به سلیقه من، ماشینی خوش‌قیافه است که توجه‌تان را جلب می‌کند. ظاهر همه‌چیز نیست، اما وقتی یک دستگاه با ظاهری جسورانه و پالایش‌شده از راه می‌رسد، مشخصاً نمی‌توان به راحتی نادیده‌اش گرفت.

طراحی

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

ایکس باکس سری ایکس عرضی تقریباً هم‌اندازه با کنترلر ایکس باکس وان و ارتفاعی حدوداً سه‌برابر آن دارد. لوگوی ایکس‌باکس با نورپردازی خاصی روی بدنه قرار گرفته و نقش دکمه پاور را ایفا می‌کند، یک درگاه برای قرار دادن دیسک تعبیه شده و نکته خاص دیگری درباره بخش جلویی دستگاه وجود ندارد. در مجموع با طراحی ساده و شکیلی روبه‌رو هستیم که فرسنگ‌ها با طراحی قدیمی ایکس‌باکس فاصله دارد. کنسول‌های مدرن مایکروسافت مانند ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس ظاهری عمدتاً مشابه یکدیگر دارند، اما مشخصه‌های کلی سری ایکس در حوزه کنسول‌های بازی بی‌سابقه به حساب می‌آیند.

به عقیده اسپنسر، طراحی سری ایکس از دید مهندسی منطقی بوده است. در تلاشی برای «محو کردن» کنسول در میز تلویزیون شما، مایکروسافت دستگاه را به گونه‌ای طراحی کرده که تا حد امکان بی‌صدا باشد: یک فن عظیم در بخش بالایی آن قرار گرفته که حجم عظیمی از هوا را به بیرون می‌فرستند.

اسپنسر و رونالد با اعتماد به نفس کامل به من می‌گویند که دستگاه‌های سری ایکس صدایی بیشتر از ایکس باکس وان ایکس نخواهند داشت و وقتی روی مبل و دور از تلویزیون نشسته‌اید، چندان متوجه نویز آن نخواهید شد. «همواره نوعی تنش میان طراحی و آکوستیک و سیستم خنک‌کننده و عملکرد کنسول وجود دارد.» اسپنسر ادامه می‌دهد: «و ما قرار نیست به عملکرد ضعیف تن دهیم. من کاملاً تحت تاثیر طراحی‌ای که آن‌ها ارائه کردند قرار گرفتم».

نام‌گذاری

به طور یقین می‌توان گفت که بسیاری از افراد از شباهت نام‌گذاری میان ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس جدید گیج خواهند شد. به احتمال قریب به یقین، این مشکل به مرور زمان برطرف خواهد شد، اما این حقیقت که مایکروسافت دست به حرکتی غافلگیرکننده زده است بر جای خود باقی می‌ماند. کسی چه می‌داند، شاید نام اسکارلت برای مدتی دیگر در زبان‌ها بچرخد، حداقل در زبان گیمرها.

علاوه بر این، نام سری ایکس به این اشاره دارد که احتمالاً شاهد چندین ایکس باکس نسل جدید در آینده باشیم و انبوهی شایعه و گزارش نیز در این‌باره منتشر شده است. اسپنسر در این زمینه حاضر به صحبت نمی‌شود، فقط تایید می‌کند که چنین پتانسیلی وجود دارد و نام‌گذاری سری ایکس هم با درنظرگیری همین پتانسیل‌ها انجام شده است. اسپنسر توضیح می‌دهد: «مشخصا در نام سری ایکس نوعی آزادی عمل برای انجام دادن کار‌های مختلف وجود دارد.»


کنترلر

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

با تمام این اوصاف، اینطور نبوده که همه‌چیز با تغییراتی دراماتیک همراه شود. کنترلر جدید ایکس باکس که همراه با کنسول سری ایکس عرضه می‌شود، شباهت بسیاری به ورژن قدیمی‌اش دارد. بزرگ‌ترین تفاوت، از نگاه دور، افزودن دکمه Share در بخش میانی است که نشان می‌دهد با چه سرعتی قادر به اشتراک‌گذاری لحظات برجسته گیمینگ خود با دوستان خواهید بود.

علاوه بر این به من گفته شده که بدنه کنترلر از بالا تا پشت شکلی قوس‌دارتر از قبل به خود گرفته و احتمالاً بیشتر از آنکه تصمیمی در راستای بهبود ارگونومی باشد، تصمیمی در راستای بهبود مشخصه ظاهری‌اش بوده است –، ولی فعلاً باید منتظر ماند و دید.

با تمرکز بیشتر بر جزییات، اسپنسر حرف‌های دیگری هم برای گفتن درباره قابلیت‌های جدید کنترلر دارد: «نکات خاصی را هنگام طراحی کنترلر الیت و همینطور بعد از شنیدن بازخورد طرفداران آموختیم. یکی از آن‌ها درباره D-Pad است. ما حالا یک D-Pad هیبریدی جدید داریم که به نظرمان ضروری است و تجربه‌ای شبیه به آن را با کنترلر وایرلس و جدید ایکس باکس خواهید داشت.»

«ما حالا دکمه Share هم داریم. ما بازخورد‌ها را شنیده‌ایم. ما نخستین کسی نیستیم که دکمه Share را تعبیه کرده، بنابراین نمی‌گوییم که ابداع‌کننده آن بوده‌ایم. اما بازخورد‌ها را شنیده‌ایم و به اشتراک‌گذاری حالا به چنان بخش مهمی از تجربه گیمینگ بسیاری از بازیکنان‌مان تبدیل شده که می‌خواستم یک دکمه سخت‌افزاری مخصوص برای Share داشته باشیم. ما هنوز تمام بازخورد‌های لمسی و قابلیت‌های ویبره‌ای که در کنسول قبلی داشته‌ایم را هم حفظ کرده‌ایم».

اسپنسر به این هم اشاره می‌کند که کنترلر فعلی ایکس باکس وان به راحتی در دست اکثر افراد می‌نشیند. بنابر تحقیقات مایکروسافت، طراحی جدید کنترلر سری ایکس با تغییرات اندکش باعث شده که به‌جای سازگاری با دست ۹۵ درصد از افراد، حالا به خوبی روی دست ۹۸ درصد از افراد بنشیند؛ و از منظر سازگاری میان نسل‌ها و پلتفرم‌ها، نه‌تن‌ها کنترلر‌های فعلی ایکس باکس وان با سری ایکس سازگاری دارند، بلکه امکان استفاده از کنترلر جدید روی ایکس باکس وان و پی‌سی هم مهیا شده.

گذشته از ارگونومی، مایکروسافت به دنبال کاهش هرچه بیشتر تاخیر فرمان‌های ورودی در کنترلر خود است که به جای بلوتوث، از نوعی موج رادیویی استفاده می‌کند (البته برخی کنترلر‌های ایکس باکس با هدف سازگاری با دیوایس‌هایی غیر از ایکس باکس به بلوتوث مجهز شده‌اند).

رونالد درباره یکی از ابزار‌های توسعه‌دهندگان به نام «تاخیر ورودی داینامیک» توضیح می‌دهد که به آن‌ها اجازه خواهد داد ورودی‌ها را به صورت مستقیم با مسیر رندرینگ بازی همگام‌سازی کنند؛ و به نظر اسپنسر، کاهش تاخیر میان فشردن دکمه‌ها و اتفاق افتادن اکشن روی نمایشگر، یک گام به سمت درگیری هرچه بیشتر با بازی خواهد بود.

او اضافه می‌کند که «بنابراین وقتی ما درباره چیز‌هایی مانند نرخ به‌روزرسانی و کاهش تاخیر ورودی صحبت می‎کنیم، موضوع کاملاً درباره تجربه درگیر‌کننده‌ایست که طراحان بازی می‌توانند خلق کنند».


ساده‌سازی گیم‌پلی

هرآنچه باید درباره کنسول ایکس باکس سری ایکس بدانید

رونمایی از کنسول، کنترلر و نام‌گذاری، اصلی‌ترین هدف ملاقات ما بود، اما اسپنسر و رونالد وارد مسائل گسترده‌تر درباره سری ایکس نیز شدند. آن‌ها می‌خواهند این دستگاه قدرتمندترین کنسول حاضر در بازار باشد، اما در عین حال می‌خواهند مطمئن شوند که نیاز‌ها و خواسته‌های توسعه‌دهندگان و مشتریان را نیز برآورده می‌کند. براساس آنچه تا به اینجای کار می‌دانیم، بالاترین سطح از پرفورمنس بخشی از معادله است، اما تسهیل پروسه ورود به بازی‌ها و لذت بردن از آن‌ها نیز همینطور.

بر هیچکس پوشیده نیست که هم مایکروسافت و هم سونی می‌خواهند با کنسول‌های نسل بعد خود و به لطف حافظه و مموری سریع‌تر و استریم مبتنی بر کلاد که برخی از دردسر‌های دانلود، بارگذاری و به‌روزرسانی‌ها بازی‌ها را از بین می‌برند، تجربه‌ای روان‌تر خلق کنند. سری X به NVMe SSD و حافظه رم فوق سریع GDDR۶ مجهز خواهد شد. این قطعات نه‌تن‌ها موانع رایج را کنار می‌زنند، بلکه به شما اجازه می‌دهند بازی را به شکل آنی از آن‌جایی که رها کرده‌اید ادامه دهید. ایکس باکس وان از همین حالا چنین قابلیتی دارد، اما سری ایکس گامی بلندتر برخواهد داشت.

همانطور که رونالد توضیح می‌دهد «امروز ما توانایی ادامه آنی بازی‌هایی که در آخرین استفاده از کنسول تجربه کرده‌ایم را داریم. چرا همین کار را برای چندین بازی انجام ندهیم؟ بسیاری از بازیکنان می‌خواهند چندین بازی را به صورت همزمان پیش ببرند و فوراً قادر به بازگشت به نقطه قبلی باشند، این‌ها کار‌هایی هستند که می‌توانیم با این پلتفرم انجام دهیم و تجربه گیمینگ را بهتر کنیم. موضوع واقعاً درباره حصور اطمینان از این است که مدت کمتری صبر کنید و مدت بیشتری بازی. چون این در نهایت تمام کاریست که می‌خواهیم با کنسول و سرویس‌هایی که در اختیار داریم انجام دهیم».

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/938982/ایکس‌باکس-اسکارلت-زیبای-آمریکایی

saqar بازدید : 46 شنبه 23 آذر 1398 نظرات (0)

شیائومی در گزارش مالی جدیدی که اعلام کرد، مشخص ساخت که فروش محصولات آن در چین با کندی پیش می رود. در حالی که هوآوی سهم بزرگی در بازار چین کسب کرده و این کشور تولیدکنندگان مختلفی در صنعت تلفن هوشمند دارد، روند فروش گوشی همراه نیز با کاهشی رو به رو شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این امر روی بازار شیائومی نیز تاثیر منفی گذاشته و همچون گذشته این شرکت فروش فوق العاده ای را کسب نمی کند. در چین هم مانند دیگر کشورها، کاربران تصمیم گرفتند از ارتقا گوشی هوشمند صرف نظر کرده و مدت بیشتری از اسمارتفون موردنظر خود نگهداری کنند.

در سوی دیگر ایالات متحده هم با تحریم هوآوی موجب شد تا کاربران چینی برای عدم شکست این کمپانی بیشتر به خرید محصولات هوآوی بپردازند. موارد مذکور موجب شده تا شیائومی بازار کندی را در فروش تلفن هوشمند تجربه کند.

اگرچه هنوز هم بخش تلفن هوشمند شیائومی بیشترین سوددهی را به این شرکت می دهد. به هر حال شیائومی معتقد است که موارد مختلفی در کندی فروش اسمارتفون های این شرکت نقش داشتند. به گفته این شرکت در سه ماهه تابستان 2019، فروش تلفن های هوشمند این شرکت افت 8 درصدی داشته و میزان فروش به 33 میلیارد یوان رسیده است.

در این مدت زمان 32 میلیون دستگاه اسمارتفون به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 1 میلیونی نشان می دهد. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آمار فروش شیائومی به چه شکل پیش می رود. 

 

منبع:

https://tech-news.ir/کاهش-فروش-گوشی-هوشمند-در-چین-بازار-شیائ.html

saqar بازدید : 57 چهارشنبه 20 آذر 1398 نظرات (0)

اواسط شهریور ماه امسال محققان با انتشار مقاله ای از احتمال ساخت آسانسور فضایی خبر دادند. اما آیا می توان چنین آسانسوری را ساخت و چطور می توان از امنیت آن با توجه به حجم بالای زباله های فضایی در مدار زمین اطمینان حاصل کرد؟

آسانسور فضایی همانطور که از نامش پیداست، نوعی آسانسور است که بشر را به فضا می برد. محققان امیدوارند به کمک آسانسور فضایی محموله ها را بدون سر و صدا و آتش بازی راکت های گرانقیمت به فضا ارسال کنند.

 

آسانسور فضایی
 

 

آسانسور فضایی از طریق کابل بالا و پایین می رود و برای ساخت آسانسور به مدار ژئوسنکرون (زمین آهنگ)، به 42 هزار کیلومتر کابل نیاز است. هر چه کابل طولانی تر باشد، احتمال تاب خوردن و پاره شدن آن به دلیل عوامل بیرونی (مثل بادهای شدید، زمین لرزه و غیره) بیشتر می شود.

متاسفانه در حال حاضر موادی که بتوانند استحکام چنین سازه عظیم و طویلی را تضمین کرده و قیمت معقولی هم داشته باشند، وجود ندارند. محققان در مقاله ای که ابتدای مطلب به آن اشاره شد، ایده احداث وسیله ای به نام Spaceline را مطرح کرده اند که از ماه به نزدیکی مدار زمین آهنگ کشیده می شود. مدیریت طرح چنین سازه ای به مراتب آسان تر بوده و محققان می گویند با مواد فعلی می توان آن را ساخت.

 

 

 

البته طرح فوق از مشکلاتی رنج می برد. نخست این که آسانسور قبل از رسیدن به مدار زمین آهنگ تمام می شود؛ بنابراین باید برای رسیدن به مدار از سطح زمین چاره ای اندیشید. علاوه بر این تاکنون هیچ سازه قابل توجهی روی ماه احداث نکرده ایم. هزینه های ساخت این سازه نیز در هاله ای از ابهام قرار دارند؛ چون قسمت پرهزینه ماموریت، مقابله با گرانش قوی زمین و ترک جو غلیظ آن است نه رسیدن به ماه.

با فرض اینکه موانع فوق از سر راه برداشته شوند، با مانع دیگری به نام زباله های فضایی مواجه می شویم. ایستگاه فضایی بین المللی همواره در معرض برخورد با این زباله ها قرار دارد ولی به کمک موتورهایش تغییر مسیر می دهد. آسانسور فضایی اما چه بر روی ماه باشد یا زمین، ثابت است و طعمه خوبی برای زباله های فضایی خواهد بود.

شاید بهتر است بشر قبل از احداث آسانسور فضایی به فکر تمیز کردن مدار زمین از زباله هایی باشد که با سرعت 32186 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستند.

منبع:
منبع:
saqar بازدید : 46 سه شنبه 19 آذر 1398 نظرات (0)

 شرکت گوگل چند وقتی است که پورتال خرید خود را راه اندازی کرده و کاربران می‌توانند در این پورتال کالای خود را جست و جو کرده و ضمن مشاهده قیمت محصول مورد علاقه خود را خریداری کنند. اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که قابلیت اعلام قیمت جدید در گوشی‌های موبایلی و همچنین نسخه وب سایت این پرتال در دسترس قرار گرفته است. بر اساس این قابلیت کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه Track Price که در پایین محصول مورد نظر آن‌ها قرار داده شده است، تغییرات قیمت آن را تا زمانی که قصد خرید محصول دلخواه خود دارند را دریافت کنند.

اعلامیه‌های تغییرا قیمت از طریق نوتیفیکشن‌های گوشی و همچنین ایمیل به کاربر اطلاع داده خواهند شد. همچنین کاربران می‌توانند از این به بعد با پرتال Google Images بفهمند که محصول مورد آن‌ها در کدام فروشگاه در دسترس است و محصول آن‌ها چه قیمتی در آن فروشگاه عرضه خواهد شد. علاوه بر این شرکت گوگل در حال رنگارنگ کردن محصولات خود است تا از این طریق از رنگ‌های مختلف به کاربران نشان دهد که آیا می‌توانند محصول مورد نظر خود را از شرکت سازنده خریداری کنند یا باید محصول خود را از واسطه‌ها تهیه کنند.

همچنین کاربرانی که قصد خرید لباس خاصی را دراند، اما نمی‎‌دانند که این لباس در چند رنگ تولید شده است و در تن نیز چگونه خود را نشان خواهد داد، می‌توانند نرم افزار Google Len را باز کرده و با گرفتن عکس از لباس مورد نظر، رنگ‌های لباس تولید شده و تصاویر مانکن‌های که آن لباس را پوشیده‌اند را مشاهده کنند.

احتمالا در روز‌های آینده شرکت گوگل مشکلات کوچکی که در عملکرد این نرم افزار وجود دارد را نیز برطرف کند تا کاربران بدون کوچک‌ترین مشکلی از قابلیت‌های نرم افزار Google Lenz استفاده کنند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews406526.html

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 257
  • بازدید ماه : 1,187
  • بازدید سال : 3,770
  • بازدید کلی : 13,616