loading...
akhbar tecnolozh10
saqar بازدید : 38 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

مبانی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به مثل ماشین های پاسخگویی هستند. آنها در بین میلیارد ها محتوا به جستجو پرداخته و با ارزیابی هزاران فاکتور تشخیص می هند که کدام درونمایه بیشترین تقرب را به استجابت سوال شما دارد.

 

موتورهای جستجو تمام این کارها را پیش درآمد به واسطه کشف و لیست بندی درونمایه تحت عنوان پایش و نمایه سپریدن می دهند. سپس این نتایج را تحت فرایند دیگری با نام رتبه بندی، برای کاربران مرتب می کنند. ما در تقدیر دوم این راهنما به توصیف بیشتر عملیات های پایش، ایندکس و رتبه بندی می پردازیم.

 

کدام نتایج جستجو، ارگانیک یا طبیعی هستند؟

نتایج ارگانیک جستجو آنهایی هستند که در نشان سئو ایجاد شده و فقط با خرج کردن در سیستم تبلیغاتی گوگل نمایش دیتا نشده اند. شناسایی نتایج ارگانیک از نتایج تبلیغاتی بسیار آسان است. نتایج تبلیغاتی دارای برچسب Ad در کنار خویش هستند. اما امروزه با وجود دگرگونی ها در روش های جستجو، چگونه می توان نتایج ارگانیک را از بقیه تفکیک کرد؟

 

امروزه نتایج جستجو (با نام صحیح SERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پویا تریست. از مثال نتایج طبیعی جستجو پویا می توان به دسته هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. این ویژگی ها با پروا به چیزی که کاربران به تعقیب آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند.

 

به عنوان نمونه اگر عبارت "آب و هوای تهران" را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه روبرو خواهید شد که به قبل بینی آب و هوای طهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت "پیتزا تهران" را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید.

 

این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات بهره‌گیری می کنند چیز طبیعیست. هدف آنها ارائه استجابت های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو بعدها و صرف سررسید بیشتر کاربران در نتایج جستجو است.

 

برحی از امکانات گوگل مانند featured snippets یا related questions تحت تاثیر سئو می توانند باشند. در عین حال بعضی دیگر از این ویژگی ها تحت کارایی سئو نیستند. به عنوان نمونه دیتا های گرفته شده از تارنما هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است.

 

چرا سئو مهم است؟

با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد شدامد برای تارنما کارساز باشند، سئو چیست ؟ ولی منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند.

 

نتایج طبیعی درصد بیشتری از ترافیک را به چهره معمول کسب می کنند. به عنوان نمونه طبق تحقیات انجام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. به طور خلاصه سئو فرصت کسب شدامد 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل برپایی می کند.

 

سئو یکی از فقط روش های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در درازا سررسید افزایش نیز می یابد. در صورتی که شما دارای محتوایی در تارنما باشید که مستحق کسب رتبه باشد، شدامد کسب شده از این درونمایه در طول زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد، در حالی که تبلیغات برای اعمال شدن احتیاج به صرف هزینه و شارژ کردن حساب دارد.

 

موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در همان سان نیاز به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی تارنما به موتورهای جستجو کمک می کند الی اطلاعات محتوای سایت را به چهره بهتری فهم کنند و از این جهت محتوای تارنما به طور مناسبی نمایه شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند.

 

آیا من دربایستن به استخدام کارآزموده سئو، مشاور یا آژانس سئو دارم؟

بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خویش نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه زیاد بهتری باشد. هر دو روش خوب است.

 

اگر در خاتمه تصمیم به استخدام متخصص سئو گرفتید، دقت داشته باشید که ارائه دهندگان خدمات سئو، حائز کیفیت کاری متفاوتی هستند. شناخت روش برگزیدن یک کمپانی سئو می تواند مایه ذخیره سررسید و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد.

 

سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که دربرگیرنده استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو فرمانبرداری می کنند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 1,093
  • بازدید سال : 3,676
  • بازدید کلی : 13,522