loading...
akhbar tecnolozh10
saqar بازدید : 39 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

خبرنگار پهنه دریچه تکنولوژی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الان که سنه جدید میلادی سنه 2018 آغاز شده است، بد نیست به تکنولوژی هایی که دراین سنه با آن ها روبرو می شویم نگاهی بیاندازیم. 10 محصول جذاب فناوری را با هم رسیدگی می کنیم.

 

در اینجا فهرستی از 10 فناوری جدید مهم و هیجان انگیز در سنه 2018 قبل روی شماست. البته، اپل، گوگل، سامسونگ و بقیه از کمپانی ثابت کرده اند که می توانند یک تعجب ارائه کنند و ما مطمئن هستیم که ما با دیگر فناوری های جدید نیز حیرت زده خواهیم شد. این بخشی از  فناوری است.

 

1-اسکنر پرتو انگشت زیر صفحه نمایش

اولین تلفن همراهی که با این قابلیت به بازار عرضه می شود احتمالا تا سه ماهه نخست سنه 2018 عرضه خواهد شد.

 

متاسفانه یا خوشبختانه این تکنولوزی توسط سامسونگ یا اپل به بازار نمی آید بلکه توسط Vivo شرکت چینی به بازار خواهد آمد.البته طبیعی است که اگر این تکنولوژی به خوبی شغل کند بقیه شرکت ها نیز در گوشی های هوشمند خود این قابلیت را به کار می گیرند.

 

این اولین اسکنر نشان انگشت بدست Synaptics با تراشه Clear ID FS9500 گسترش یافته است. CMOS کوچکی زیر صفحه AMOLED پیمان گرفته است.این انگشت را صریح می کند به طوری که اسکنر نشان انگشت می تواند بازتاب های اسکن انگشتان را بخواند.

 

 10 تکنولوژی جدید آینده در سال 2018

 

2-اولین تلفن های قابل انعطاف

ما سنه ها از گوشی های قابل نرمش شنیده ایم و شاهد سعی های ناکام برخی شرکت ها در این باره بوده ایم.اما در نهایت به عقیده می رسد این تکنولوژی نهایتا به پسین سنه 2018 برسد.

 

سامسونگ با گوشی گلکسی w به این بازار پای خواهد گذاشت البته ممکن است این گوشی هوشمند در سال 2019 به بازار بیاید.

 

10 فناوری جدید آینده در سنه 2018

 

3-اولین هدست واقعیت افزوده اپل

به نظر می رسد کمپانی های بزرگ برای نوآوری و جذب بازار به سمت تکنولوژی های جدید مشابه حقیقت افزوده بروند.واقعیت افزوده با درستی مجازی متفاوت است چرا که شما را به طور کامل در دنیای مجازی رها نمی کند و با آن تفاوت هایی دارد.

 

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که اپل این هدست جدید را تاسیس می کند یا خیر ولی به نظر می رسد اضافه کردن این هدست می تواند راهی برای اپل باشد الی بتواند آیفون را در بازار فروش موفق کند.البته گفته می شود این شرکت منظور دارد برای سال 2019 به نتیجه برسد.

 

10 فناوری جدید آینده در سال 2018

 

4-دستیارهای صوتی که از انسان قابل تشخیص نیستند

دستیار های صوتی در حال تبدیل شدن به بخش مهمی در زندگی روزمره هستند و گوگل با دستیار خود گرد از پیشتازان در این پهنه است.

 

جدیدترین ترقی گوگل در معاون های صوتی در بخش صدا، صدایی است که کم و بیش از صدای انسان غیر قابل تشخیص است و از یک گفتار راستین انسان استفاده می کند.

 

10 تکنولوژی جدید آینده در سال 2018

 

5-اسپیکر های هوشمند با کیفیت صدای عالی

انتظار می رود  که سال 2018 به عنوان سنه اسپیکر های هوشمند باشد.اپل با بلندگوی HomePod خویش به میدان آمده است و گوگل نیز با Google Home Max در این محیط‌ رقایبت می کند.

 

10 تکنولوژی جدید آینده در سنه 2018

 

6-پروژه Treble برای رفع دشواری ها به روز رسانی نرم انگیزه ها اندروید

اگر شما گوشی های اندروید قدیمی دارید، احتمالا متوجه هستید که چگونگی آپدیت این گوشی ها دشوار است.به روز رسانی های اندروید دیر می رسند یا هر از چند گاهی هرگز نمی رسند.

 

گوگل مدت ها در کوشش بود لغایت بتواند این مشکل را حل کند اما در نهایت در سنه 2018 با پروژه Treble موفق شداین برنامه به عنو بخشی از Oreo اندروید 8 عرضه می شوند.

 

10 فناوری جدید آینده در سنه 2018

 

7-تلفن های مقرون به صرفه چینی

چین سایر در گویه ساخت تلفن به اتفاق ناکام نیست.هواوی،اپو و شیائومی همه علامت های تجاری است که به شدت رشد کرده اند و دارای طراحی اصلی با بسیاری از خاصیت های جذاب هستند.

 

این در سال 2018 تغییر خواهد کرد.هواوی سومین شرکت کبیر ساخت تلفن همراه است.همچنین شیائومی در سنه 2017 در بازار تست وارد اسپانیا شد.

 

10 تکنولوژی جدید آینده در سنه 2018

 

8-اولین گوشی گوگل با هوش مصنوعی

گوشی های جدید پیکسل گوگل دو ویژگی دارند که آن ها در این بازار رقابتی تلفن های همراه سر پا نگاه می دارد.به روز رسانی سریع اندروید و نیرو هوش مصنوعی گوگل

 

هوش مصنوعی اصطلاح زیاد مفصل ای است.اما گوگل مزایای آن را به شیوه های زیاد خاصی آشکار می کند.دوربین جدید Pixel 2 و Pixel 2 XL.با داینامیک  و عملکرد شبانه بی نظیر. یکتا از بهترین دوربین های گوشی های هوشمند است.این همه به لطف عکاسی AI-driven است.

 

سرویس عکس گوگل نیز جستجوی هوشمند تر را دلخواه پیمان می دهد و هوش مصنوعی در بسیاری از خدمات گوگل پیمان داده شده است.

 

در سال 2018 چشمداشت می رود که با Pixel 3 و XL3 پیوستگی یابد.

 

10 فناوری جدید آینده در سال 2018

 

9-آیپد جدید با لبه های نازک تر و تشخیص چهره

در چند سنه گذشته اپل قصد داشته است آیپد را به یک دستگاه پیشرفته تر از یک تبلت تبدیل کند . این تلاش در سنه آینده نیز پیوستگی خواهد داشت.در حالی که میزان فروش آیپد در حال سقوط است بها متوسط برای Ipad رشد کرده است و درآمد اپل از این نشر مقاوم است.

 

در سال 2018 چشمداشت می رود که اپل یک آیپد جدید به ارمغان بیاورد.آیپدی با لبه های نازک تر و تکنولوژی تشخیص چهره ای مثل آن چه که در آیفون ایکس موجود است.همچنین اپل باید آیپد جدید خویش را برای کم و بیش شدن به واقعیت افزوده بعدها هدایت کند.

 

آیپد در حال تبدیل شدن به لپ تاپی قابل حمل حمل است.اپل رقیب مستقیم برای مک بوک اپل نیست ولی با توجه به فروش کی بورد به اتفاق این محصول می تواند برای برخی پیشه ها قابل کاربرد باشد.

 

10 فناوری جدید آینده در سال 2018

 

10-عمر بهتر باتری

در سال 2017 افزایش عمر باتری در گوشی ها دگرگونی شکوهیدن داشته است.باتری گوشی های پرچمدار در سال جاری 25 درصد افزایش داشته است.که ساخت تراشه های پیشرفته یگانه از انگیزه ها اصلی بود.امید داریم با شفا به روز رسانی های نرم افزاری باتری ها باز هم افزایش داشته باشند.

منبع :  https://www.yjc.ir/fa/news/6383602/10-فناوری-جدید-در-سال-2018

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 247
  • بازدید ماه : 1,177
  • بازدید سال : 3,760
  • بازدید کلی : 13,606